דיגיטל וטק

אינסטגרם שוב מעתיקה מתחרה – מי זו הפעם?

משתמש ברשת החברתית ה"צעירה" מבית פייסבוק גילה שהיא שוב מנסה ליצור שכפול של מתחרה חדשה שמאיימת אליה. מי האפליקציה החדשה שצוקרברג פוחד ממנה?

יאיר מור | 
אינסטגרם (צילום unsplash, vecteezy)
מטא (לשעבר פייסבוק) ממשיכה להשתמש בשיטת ההעתקה של כל אפליקציה שמראה פוטנציאל להפוך למתחרה במהירות המרבית. אמש (שני) חשף אַלֶסַנדרו פַּלוּצי, מפתח אפליקציות הנוהג לחטט בקוד של אפליקציות פופולאריות ולמצוא בו רמזים לתוספות עתידיות, כי בגרסה עדכנית של אינסטגרם מסתתרת תכונה חדשה שמועתקת מרשת חברתית צעירה מאוד.
תחת השם IG Candid Challabges – או, בתרגום חופשי מאוד, "אתגרי דוגרי" – מציעה האפליקציה למשתמשים לקבל בשעה שונה בכל יום התראה לשיתוף של חייהם האמתיים. מרגע שההתראה מתקבלת, יש להם שתי דקות להיכנס לאינסטגרם, לבחור זוויות ולצלם תמונה המשלבת את מה שנמצא מול המצלמה האחורית של המכשיר וסלפי שמצולם בו-זמנית על ידי המצלמה הקדמית. המטרה היא לעודד שיתוף של רגעים "אמתיים", ופחות מבוימים מהתמונות והסרטונים המושלמים שרוב המשתמשים נוטים לשתף כדי לנסות להציג את חייהם באופן מחמיא שבד"כ אינו תואם את המציאות.
 
במקרה – או שלא – הרעיון הזה לא מקורי. ב-2019 הושקה אפליקציה בשם BeReal, שעושה בדיוק את אותו דבר: בכל יום היא מציגה לכל משתמש בשעה שונה התראה שמקציבה לו שתי דקות לשתף רגע אמתי מחייו. בחודשים האחרונים האפליקציה הזו זינקה לפתע בחנויות האפליקציות, וכעת נמצאת במקום גבוה יותר בטבלאות ההורדות של אפל בארה"ב מאשר אפליקציות פייסבוק ואינסטגרם. בישראל היא אמנם עדיין לא מאיימת עליהן – מקום 34, לעומת אינסטגרם שבמקום החמישי ופייסבוק שבמקום ה-12 – אך נמצאת במקום גבוה למדי, וממשיכה לצבור פופולאריות. לכן, נראה שפייסבוק ממהרת להעתיק אותה כפי שעשתה עם סנאפצ'ט בעשור הקודם ועם טיקטוק בשנתיים האחרונות.
דובר מטעם אינסטגרם אישר בתגובה לאתר Engadget כי החברה אכן עורכת ניסוי כזה, אך הדגיש כי מדובר ב"אבטיפוס פנימי" ש"לא נבדק באופן חיצוני". במלים אחרות: עוד לא בטוח שההעתקה הבוטה הזו אכן תהפוך לחלק מאינסטגרם. נראה שלא פחות מהתגובות של עובדי החברה לניסוי, התשובה לשאלה האם הוא יורחב תלויה בדירוג של BeReal בחנויות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה