דיגיטל וטק

המשקיעים אמרו את דברם: אלו חברות הגיימינג המובילות בישראל

ישראל הולכת והופכת לכוח משמעותי בעולם המשחקים, ומושכת מיליארדי דולרים בהשקעות. אלו החברות שמשכו את סכומי ההשקעות הגדולים ביותר – ויש כאן כאלו שקיימות בקושי שנתיים וכבר עקפו חברות בנות יותר מעשור

יאיר מור |  1
גיימינג (צילום Istock)
תעשיית הגיימינג בישראל מגלגלת מיליארדי דולרים, כפי שדיווחנו לאחרונה על פי דו"ח שערכו דלויט ועמותת GameIS. ליתר דיוק, 8.6 מיליארד דולר בשנה שעברה. העובדה הזו מושכת לכאן משקיעים בתחום – ולמעשה, המשקיעים נמשכו לכאן עוד הרבה לפני שהנתון הזה פורסם. בשנים האחרונות הושקעו כאן מיליארדי דולרים במאות חברות – 190 פעילות נכון לשנה שעברה, אך למעשה היו כאן הרבה יותר, שרבות מהן נסגרו במסגרת האבולוציה הטבעית שקיימת בתחום.
אז מיהן חברות הגיימינג המושקעות ביותר בישראל נכון להיום? לפי אתר Start-Up Nation Central, העוקב אחר "סיליקון ואדי" וכולל מאגר של יותר מ-11,000 חברות, וביניהן כ-300 שמוגדרות כחברות גיימינג, החברה שמשכה את הכי הרבה השקעות, בפער עצום, היא מעצמת משחקי הקזינו ברשת פלייטיקה, שלאחרונה נרכשה בפעם השלישית ב-12 שנות קיומה, בשווי מוערך של 8.5 מיליארד דולר. לפי מאגר סטארט-אפ ניישן סנטרל, סך ההשקעות בחברה עמד על בין 1.88 מיליארד ליותר מ-6 מיליארד דולר – יותר מכל 9 החברות הבאות בעשירייה יחד.
במקום השני נמצאת NeoGames, שעיקר עסקיה הוא תוכנת הגרלות לחברות אחרות, אך יש לה גם משחקים משלה. החברה, שהוקמה ב-2005, גייסה לאורך חייה 224 מיליון דולר; Overwolf, שמאפשרת ליצור מעין תוספים שמתלבשים על משחקים פופולאריים ומאפשרים לשחקנים לשלב על גבי ממשק המשחק שירותים שהם רוצים להשתמש בהם תוך כדי המשחק בלי לדלג בין חלונות, נמצאת במקום השלישי, עם סכום של כמעט 150 מיליון דולר; במקום הרביעי נמצאת StreamElements, שמציעה תוכנה ושירות לשידורים מקצועיים של משחקים (ובכלל) המבוסס על התוכנה פתוחת-הקוד OBS Studio וגייסה עד כה כ-111 מיליון דולר; ובמקום החמישי נמצאת חברת המשחקים הלימודיים Matific, שבעשור שנות קיומה גייסה 58 מיליון דולר.
בחמישייה השנייה נמצאות Edge Gaming, שמאפשרת לשחקנים ליצור מעין הקלטה של קטעים ממשחק שמאפשרת לחברים ברשתות החברתיות לא רק לצפות בו, אלא ממש לשחק אותו בעצמם, וגייסה במעט יותר משנה 42 מיליון דולר; Comunix, שיצרה משחק פוקר שהוא גם שיחת וידאו בין השחקנים, שגייסה בחמש שנות פעילותה כ-31 מיליון דולר; Sidelines, שמיועדת לנתח סיכויים של משחקי ספורט תחרותיים ולסייע לאוהדים להמר בחוכמה על המנצחים, וגייסה 26 מיליון דולר; חברת משחקי הקריפטו Uncaged Studios, שהמשחקים שלהם כוללים מעין מערכת כלכלית משלהם, גייסה מייד עם הקמתה בשנה שעברה 24 מיליון דולר; ו-Candivore, שפיתחה משחק דמוי קנדי-קראש שאפשר לשחק מול אנשים מכל העולם, גייסה תוך פחות משנה וחצי 22 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביזיון
    Devil woman 08/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא אורטל הזאתי אין לה לב היא דופקת את בן אל והורגת אותו ואז אחרי זה בכל העולם מתפרסם הכתבה ואז בגלל אורטל השטן הזאתי הוא לא יהיה יותר בקמפיינים ומה הלאה יהיו לו פחות מעריצים בגללה הלוואי יבוא היום שבן אל ינצח במשפט ואז הוא לא ירגיש מחורבן שזה מה שאני רוצה להאחל לו
    סגור