דיגיטל וטק
ה-GPS לא עובד? זה הסטארטאפ שיספק את הפתרון המושלם
הסטארטאפ Oriient גייס 11 מיליון דולר לספק שירותי מיקום במבנים בהם ה-GPS לא אפקטיבי. וכמה הושקע בסטארטאפ מאז הקמתו?
הסטארטאפ Oriient, שפיתח פתרון לשירותי מיקום בתוך בניינים, השלים סבב גיוס A של 11 מיליון דולר בהובלת OurCrowd. לסבב הצטרפו קרן ההשקעות Regal Four של משפחת ברן, ומשקיעים מסבב הסיד: F2 Venture Capital, NGN Partners ו- Future Energy Ventures. הסבב הנוכחי מביא את סך ההשקעה בסטארטאפ מאז הקמתו ל-16 מיליון דולר.
אוריינט הוקמה בשנת 2017 על ידי היזם מיקי בלטר, המשמש מנכ"ל ועמירם פריש, סמנכ"ל טכנולוגיה. הפתרון של החברה עושה שימוש במצפן של הסמארטפון ובבינה מלאכותית על מנת לזהות עיוותים שיוצרים מבנים בשדה המגנטי של כדור הארץ. האלגוריתמים של החברה לומדים את העיוותים ברחבי הבניין על מנת לאתר את המיקום של המכשיר ברמת דיוק של מטר, ובדומה ל-GPS בחוץ מאפשרים לאפליקציות להכווין את המשתמש אל המוצר, החדר או הדלפק המבוקשים.
השימוש בטכנולוגיה של אוריינט לא מצריך התקנת חומרה כלשהי במבנה. בכך היא פותרת את הקושי המרכזי בניווט בתוך מבנים בשל בעיות קליטה של GPS ושל מערכות מבוססות Bluetooth או .WiFi: הצורך בהתקנה מסובכת של חומרה, שגם לא מספקת לבסוף את רמת הדיוק הנדרשת.
הניווט המדויק הוא בעל משמעויות כלכליות אדירות בעולם הקמעונאות, כיוון שמאפשר לצמצם את אובדן ההכנסות והתסכול של קונים שלא מוצאים את מבוקשם בחנויות. על פי מחקרים כשליש מהקונים יוצאים מחנויות בלי שרכשו את כל מה שרצו מאחר והם לא הצליחו למצוא את המוצר. שירותי המיקום של אוריינט, המוטמעת באפליקציה של הקמעונאי, מאפשרת לחנויות לא רק לנווט את הקונים ישירות למוצר, אלא גם להציג בפניהם הצעות לקניות מותאמות אישית בהתאם למיקומם המדויק בחנות. כמו כן, כל אחת מהחנויות מקבלת ניתוח מדויק של התנועות של קונים בחנות המאפשר לשפר וליעל את פרישת המוצרים ואת היעילות התפעולית.
החברה מציעה SDK ופועלת במודל SaaS. לחברה 35 עובדים במרכז הפיתוח בישראל וברחבי העולם. כספי ההשקעה ישמשו לגיוס כוח אדם, התרחבות לתחומים חדשים והגדלת מערך השיווק והמכירות.
Oriient חתמה לאחרונה על שתי שותפויות חדשות המבססות את מעמדה כשחקנית מובילה בתעשייה. האחת עם ענקית המשלוחים Instacart ששילבה את הטכנולוגיה במאות חנויות בצפון אמריקה. השנייה היא עם גוגל, שהופכת את שירותי המיקום של אוריינט לזמינים במרקטפלייס של Google Cloud כ-SDK עבור אפליקציות של קמעונאים.
קמעונאים שהם לקוחות של גוגל קלאוד יוכלו להשתמש בפתרון כדי לאפשר לצרכנים למצוא ביתר קלות בחנויות גדולות את המוצרים שהם מחפשים ולנווט לפי רשימת קניות. הפתרון גם יסייע גם למלקטים למצוא ולאסוף ביעילות את ההזמנות.
"אנחנו מאוד נרגשים מהטכנולוגיה החדשנית של Oriient, ומהשותפויות האחרונות עם הקמעונאיות הגדולות", אומר ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל OurCrowd. "אנחנו גאים לתמוך בהם בהבאת שירותי מיקום תוך-מבני למקומות נוספים ברחבי העולם, לעזור למבקרים לנווט בתוך מבנים מורכבים בעזרת הסמרטאפונים שלהם ולסייע לחברות לשפר את השירות, ניצול השטח ואת ביצועיהם העסקיים".
"כאשר יצאנו לדרך לבנות את אוריינט, החזון שלנו היה ליצור את הפתרון היעיל הראשון בעולם, באמצעות תוכנה בלבד. ידענו שהמערכת חייבת להיות ברמת דיוק גבוהה, חסכונית במשאבים וקלה להטמעה, ושלא נוכל להתפשר על הדברים האלה", אומר מיקי בלטר, מנכ"ל אוריינט. "סבב הגיוס החדש יאפשר לנו להאיץ את המומנטום עם כניסה לעשרות אלפי מבנים חדשים, להפוך אותם לנגישים ולאפשר לחברות להנות מהתובנות המופקות מהמידע הרב של תנועות המבקרים".
עוד ב-
"לאוריינט יש צוות מרשים של מפתחים מהשורה הראשונה שנמצאים בחזית ועובדים על אתגרים טכנולוגיים לא פשוטים", מסכם ג'ונתן סאקס מייסד ושותף מנהל ב-F2 Venture Capital. "טכנולוגיות מהדור הקודם לא יכולות להתחרות כי הן דורשות חומרה יקרה וקשה להתקנה ותחזוקה, ולמרות זאת אינן מדויקות כמו אוריינט. אנחנו מעריכים שבעוד מספר שנים נראה את Oriient כמעט בכל מתחם מסחרי סגור. אנחנו נרגשים להיות איתם במסע הזה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.בדיחהעופר 05/2022/16הגב לתגובה זו0 0עוד חברה שמוציאה מוצר שלא עובד, וגם ןא יכול לעבוד. כמה כבר אפשר לרמות את המשקיעים?סגור