דיגיטל וטק

ג'ף בזוס מפרגן ליריב? "מאסק טוב בניווט מורכבויות"

אחרי עסקת הענק של האיש העשיר בעולם, בה רכש ב-44 מיליארד דולר את הרשת החברתית טוויטר, ג'ף בזוס מתייחס למהלך בסדרת ציוצים
מערכת ice | 
אילון מאסק, ג'ף בזוס (צילום ויקיפדיה, freepik, פייסבוק/ג'ף בזוס)
המייסד המיליארדר של אמזון, ג'ף בזוס, ששקל את העסקה של אילון מאסק לרכישת טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר. מגיב בטוויטר על השלמת העסקה בידי מי שהדיח אותו לפני כחצי שנה מפסגת עשירי העולם.
בזוס שיתף ציוץ בטוויטר המצביע על כך שסין עשויה להשיג השפעה על הרשת החברתית לאחר השלמת הרכישה. "האם הממשלה הסינית פשוט השיגה קצת מינוף על כיכר העיר?" בזוס כתב ורמז על קשריו העסקיים של מאסק עם סין, שכן מנכ"ל טסלה הקים מפעל בשנחאי ב-2018 והחברה מסתמכת במידה רבה על חברות סיניות שיספקו את החומרים הנכנסים לסוללות שלה.
נזכיר כי מועצת המנהלים של טוויטר הסכימה ביום שני לרכישת החברה על ידי מאסק. טוויטר תיחשב פרטית לפי מחיר של 54.20 דולר למניה בעסקה שתעריך את החברה בכ-44 מיליארד דולר.
השימוש ברשת החברתית אסור בסין נכון לעכשיו. "חומת האש הגדולה" של בייג'ינג אוסרת גישה למספר אתרי מדיה חברתית מערביים, כולל פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב. "התשובה שלי לשאלה זו כנראה לא", הוסיף בזוס. "התוצאה הסבירה יותר בהקשר זה היא מורכבות בסין עבור טסלה, ולא צנזורה בטוויטר. אבל נראה. מאסק טוב מאוד בניווט מסוג זה של מורכבות".
למרות ההסתייגות, ההערות של בזוס הן האחרונות בריב ארוך טווח בין שני המיליארדרים. השניים מקיימים יריבויות עסקיות בזירת החלל כשמאסק הוא מנכ"ל SpaceX, בעוד בזוס מנהל מיזם חלל משלו, Blue Origin.
מאסק הבטיח לשפר את תפקידה של טוויטר כ"כיכר עיר דיגיטלית" בה משתמשים יכולים לדבר ולדון בחופשיות, ההשתלטות עוררה דאגה מצד כמה פוליטיקאים וקמפיינים שחוששים שהיא תיתן לאיש העשיר בעולם שליטה רבה מדי על השיח המקוון, ובין היתר עלתה האפשרות להחזרתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונאלד טראמפ לרשת.
בזוס עצמו הוא הבעלים של הוושינגטון פוסט, בעוד שמנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, קנה את מגזין טיים ב-2018. אבל טוויטר ייחודית בכך שהיא פלטפורמה שבה מיליוני אנשים מקיימים אינטראקציה וגם משתפים תוכן - וככזה נמצאת בבדיקה קפדנית של הרגולטורים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה