דיגיטל וטק

"באג 100" מאיים להשבית את האינטרנט

אתרים רבים ברחבי העולם עלולים להפסיק לעבוד בחודשים הקרובים, ולהשאיר את הגולשים מתוסכלים – והכל בגלל תקלה שכולם ידעו עליה כבר לפני עשור
יאיר מור | 
תקלה בסמארטפון
אם שבוע וחצי אחרי פורים אתרי אינטרנט יתחילו להיראות לכם מוזר, או לא להיפתח בכלל – זה לא בגלל האנגאובר מאוחר. זו בעיה רצינית, שעלולה לגרום לצרות של ממש בכל העולם.
בחודשים הקרובים עומדים כל הדפדפנים בעולם להוציא את גרסאות 100 שלהם: הראשונה היא גוגל, שגרסה 100 של דפדפן הכרום שלה אמורה לצאת ב-29 במרץ (עוד כמעט חודש וחצי), אחריה אמורות להגיע גרסאות 100 של כל אלפי הדפדפנים המבוססים על כרום (המוכרים שבהם הם Edge של מיקרוסופט, אופרה, ויולאדי ו-Brave), וב-3 במאי (עוד כחודשיים וחצי) אמור לצאת פיירפוקס 100.
מצד אחד, רובנו כבר מזמן לא מודעים בכלל לעובדה שהדפדפנים שלנו מתעדכנים – הם הרי עושים את זה ברקע, בשקט, ובמקרה הכי גרוע מבקשים מאיתנו לצאת ולהיכנס אליהם שוב אחרי כמה שניות כדי שהעדכון ייכנס לתוקף. אבל עבור אתרי אינטרנט מדובר בשינוי משמעותי, שלא לומר הרסני. במאמר שפורסם במשותף בבלוגים של מפתחי גוגל ומוזילה מוסבר כי אתרים מבקשים מדפדפנים שנכנסים אליהם להגיד להם איזו גרסה מותקנת, כדי לוודא שהיא תומכת בכל הרכיבים של האתר. אלא שאין שיטה אחת לקרוא את התשובה של הדפדפנים – והקוד שעליו מבוססים המוני אתרים ברחבי העולם לא בנוי להתמודד עם תשובה שכוללת מספר גרסה תלת-ספרתי.
כתוצאה, אתרים רבים עלולים לא לעבוד למי שייכנס אליהם מדפדפן מעודכן החל מהחודשים הקרובים. במאגר שנפתח ברשת הובאו דוגמאות לאתרים כאלו, ביניהם אתר ענקית המשחקים בת'זדה, שלא מאפשר לדפדפנים כאלה להיכנס; אתר ענקית הרכב דיימלר (התאגיד המחזיק במרצדס), שגם הוא לא מאפשר כניסה מדפדפן כזה; ואתר יאהו, שלמרות כל הבדיחות הוא עדיין אחד הגדולים בעולם, ועשרות רכיבים פנימיים שלו לא עובדים בדפדפנים עם מספר גרסה משולש.
זו אינה הפעם הראשונה בה "נשבר" האינטרנט בגלל מספר גרסה: ב-2009, כשדפדפן אופרה הגיע לגרסה 10, אתרים רבים חוו בו תקלות קשות; ואותו מקרה חזר שוב ב-2012 עם פיירפוקס, שהגיע גם הוא לגרסה 10. מאז תוקנו כל האתרים כך שיוכלו "לעכל" מספרי גרסה בעלי שתי ספרות – אך כעת נראה שהלקח לא נלמד והפתרונות לא לקחו בחשבון הוספה עתידית של ספרות נוספות.
כעת, מתכננות המפתחות של שני הדפדפנים הנפוצים ביותר כמה דרכים להתמודד עם התקלות שעשויות להגיע: בגוגל שוקלים "להקפיא" את מספר הגרסא של כרום על 99, ואחריו להוסיף בנקודות עשרוניות, שעליהן האתרים לא מסתכלים, 100, כך שמספר הגרסה של כרום יהיה לדוגמא "99.100.83.4". לחלופין, הם שוקלים "לשקר" לאתרים שידועים ככאלה שאינם תומכים במספרים תלת-ספרתיים. במוזילה, לעומת זאת, מתכננים להוסיף לדפדפן תיקון ייעודי לכל אתר שיתגלו בו תקלות – דרך סיזיפית מאוד "לדלג" על הצורך לסמוך על בוני אתרים שיבדקו מראש שהם תומכים במספרים התלת-ספרתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה