דיגיטל וטק

בגלל משחק: האינטרנט במדינה שלמה שותק לחלוטין

המוני גולשים נותקו מהאינטרנט בסוף השבוע האחרון בעקבות מתקפה מכוונת ששיתקה את האינטרנט במדינתם. אבל הדבר המזעזע ביותר הוא הסיבה הטפשית שבגללה אירעה המתקפה

יאיר מור | 
חיפוש באינטרנט (צילום pixabay)
תושבי אנדורה, הנסיכות הזעירה השוכנת בפסגות הרי הפירנאים בין ספרד וצרפת, חוו בסוף השבוע האחרון קשיים משמעותיים בגלישה מספר פעמים תוך שעות בודדות. בשיא, ביום שישי אחר הצהריים לפי שעון ישראל, רובם לא יכלו לגלוש כלל למשך כחצי שעה.
בשעה 22:02 לפי השעון המקומי, או שעה מאוחר יותר לפי שעון ישראל, חשפה חברת אנדורה טלקום, ספקית האינטרנט היחידה בנסיכות המונה כ-77,000 תושבים, את הסיבה לניתוק הרשת במדינה: מתקפת מניעת שירות מבוזרת (DDoS). מתקפה כזו קורית כאשר המוני מכשירים המחוברים לרשת ומופעלים על ידי גורם מרכזי מנסים בבת אחת לשלוח בקשות חיבור לשרת מסוים, שוב ושוב, וכך מעמיסים עליו וגורמים לו לעומס שמונע ממנו לבצע כל פעולה אחרת – כמו לקבל גולשים אמתיים.

"אנו מודיעים לכם שרשת האינטרנט עוברת מתקפת מניעת שירות מבוזרת", נכתב בציוץ של הספקית. "כתוצאה מכך, חלק ממשתמשינו עלולים לחוות קשיים בגישה לרשת. אנו מטפלים בכך".
לכאורה, מדובר בתקרית מצערת אך זניחה. אבל ההקשר שבו היא אירעה מטריד מאוד: המתקפה החלה בשיאו של הסיבוב הרביעי בתחרות בשם SquidCraft Games – גרסה וירטואלית של "משחק הדיונון", שנערכת בימים האחרונים בתוך העולם הווירטואלי מיינקראפט של מיקרוסופט. התחרות משודרת באתר הזרמת המשחקים Twitch שבבעלות אמזון, ולפי נתוני אתר ניתוח ה"ספורט האלקטרוני" eSports Charts, בזמן המתקפה על אנדורה היא שברה את כל שיאי הצפייה הקודמים באתר עם יותר ממיליון צופים בו-זמנית – שיא שנשבר מאז ארבע פעמים נוספות, בכל יום נוסף של התחרות, כאשר נכון לאתמול השיא האחרון הוא 2.26 מיליון צופים בו-זמנית. אנדורה היא אמנם מדינה זעירה, אך רבים מתוך כ-150 משתתפי התחרות גרים בה – ושמונה מתוכם נפסלו אך ורק בגלל הניתוקים שנגרמו בשל המתקפה. לכן, מעריכים ברשת כי המתקפה נועדה באופן מכוון לפגוע בצוות הגיימינג Team Andorra ולפסול אותו מהתחרות, שהיום, לאחר סיבוב הגמר שלה, צפויים המנצחים לזכות בפרסים בסך 100,000 דולר.
חברת ניתוח חסימות הגלישה NetBlocks דיווחה כי תעבורת הרשת באנדורה ירדה בכ-65% בזמן המתקפה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה