דיגיטל וטק

פוקימון בכנסת: זו האטרקציה המפתיעה למבקרים במשכן

במרכז המבקרים של הכנסת תכננו להביא ילדים לביקור במשכן לסיור היברידי שישלב למידה על הכנסת ומציאת פוקימונים במשחק. אך התכנית נדחתה לעת עתה, לפחות עד לסיום הגל הנוכחי
מערכת ice | 
פוקימון בכנסת (צילום דוברות הכנסת)
פיקאצ׳ו בוועדת חינוך, צ'ריזארד במזנון הח״כים וילדים שזורקים "פוכדור" ברחבת וייל - זאת הולכת להיות הפתעה חד פעמית בסיורי מרכז מבקרים בכנסת. ״סיור הפוקימונים״ שהיה צריך להתקיים הבוקר כחלק מחגיגות יום ההולדת למשכן התבטל בעקבות הקורונה ובכנסת מבטיחים שלאחר גל האומיקרון יתקיים סיור חלופי.
כוכבי סדרת הטלוויזיה המצליחה כך מתברר עשו דרכם אל הכנסת ללא אישור מוקדם ממשמר הכנסת באמצעות אפליקציית משחק פופולארית. באגף הסייבר של הכנסת נדרשו לסוגיה ולאחר בדיקה הודיעו כי הכוכבים המצוירים שחוגגים בעצמם יום הולדת 25, לא מהווים סכנת אבטחת מידע. לאור כך הוחלט לייצר כחלק מחגיגות ה-73 לכנסת ו-55 למשכן - סיור היברידי שישלב למידה על הכנסת לצד איתור פוקימונים בנקודות עניין מרכזיות.
בכנסת ישראל נערכו להפקת יום הולדת שמחה במיוחד: בין שלל האירועים שתוכננו לחגיגות יום ההולדת ה-73 ו-55 למשכן ביקשו בכנסת להזמין מאות ילדים לסיורים חווייתיים אך אלה בוטלו בשל זן האומיקרון המדבק במיוחד. במהלך כתיבת הסיורים במרכז המבקרים של הכנסת, התברר כי לכנסת עשו דרכם גם כוכבי סדרת הטלוויזיה המצליחה "פוקימון".
הגיבורים המצוירים נכנסו למשכן ללא בדיקה של משמר הכנסת באמצעות אפליקציית משחק פופולארית ומאז רבים מהם נמצאים במשכן. פנייה בנושא הועברה אל אופיר כהן מנהל מערך הסייבר של הכנסת שבחן לעומק את סוגיית כניסת הפוקימונים החביבים אל שטח חסינותה גם אם הם נמצאים בה רק באופן דיגיטלי והחליט כי שהייתם במשכן לא מסוכנת מבחינת אבטחת מידע ולכן יוכלו לעת עתה להמשיך לבקר בה.
 
בשל העובדה שגם הפוקימונים בעצמם חוגגים בימים אלה ממש את יום הולדתם ה-25 מאז עלתה התוכנית לשידור, הועלתה יוזמה חד פעמית לשלבם בסיור מיוחד ביום הולדתה של הכנסת לילדים מבתי הספר היסודיים וכך החגיגה תהיה כפולה. לאור ביטול מרבית האירועים והפיכתם לאירועי זום הוחלט כי לאחר ההתגברות על הקורונה, יציאה מגל התחלואה וחזרת סיורי מרכז המבקרים - תאפשר הכנסת סיור חלופי במקום זה שבוטל בו יקחו חלק פיקאצ'ו, זקרום, צאריזארד ושאר חבריהם הפוקימונים.
במשחק שמבוסס על רכיב המצלמה של הנייד והמיקום הפיזי של השחקן על בסיס רכיב ה-GPS  ניתנת האפשרות לטייל בעולם הווירטואלי של הפוקימונים המשתלב בעולם האמיתי באמצעות מציאות רבודה. לפי המיקום של הנייד המשחק שולח את השחקן לחפש אחר פוקימונים במקומות היסטוריים, תרבותיים והכנסת כך מסתבר היא מוקד פוקמונים מרכזי מאוד בירושלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה