דיגיטל וטק

טלטלה בשוק התקשורת: אלו החברות שהודיעו שהן מתנגדות ל-5G

שתי החברות שכל העולם חיכה לשמוע את דעתן בנושא הסכנות האפשריות של רשתות הסלולר מדור חמש הודיעו כי הן מתנגדות לפריסת הרשת וקוראות לעצירתה
יאיר מור |  4
מגדל תקשורת (צילום Pixabay)
שתי יצרניות המטוסים הגדולות בעולם, בואינג האמריקאית ואיירבוס האירופית, מתנגדות להפעלת רשתות סלולריות מדור 5 בסמוך לנמלי תעופה, כך נודע לסוכנות הידיעות רויטרס לאחר שהגיע לידיה מכתב ששלחו שתי החברות יחד למזכיר התחבורה בממשל ביידן, פיט בוטיג'ג'.
 
על המכתב הדרמטי חתומים מנכ"לי בואינג ואיירבוס אמריקה, דייב קאלהון וג'פרי ניטל. השניים קוראים לבוטיג'ג' לדחות את השקת רשתות הדור החמישי של שתי ספקיות התקשורת הגדולות בארה"ב, ורייזון ו-AT&T, המתוכננת ל-5 בינואר. הסיבה, לדבריהם, היא ש"הפרעות 5G עלולות להשפיע לרעה על יכולתם של כלי טיס לפעול בבטחה", וכי לדבר עלולה להיות "השפעה שלילית עצומה על תעשיית התעופה".
המכתב מגבה את עמדת איגוד חברות התעופה האמריקאיות A4A, שטענו לאחרונה כי אם יושקו רשתות הדור החמישי המתוכננות להיפתח בעוד כשבועיים ב-46 ערים גדולות ברחבי המדינה, המוני טיסות לנמלי התעופה של אותן ערים עלולות להתבטל או להידחות. זאת משום שהתדרים בהן עובדות הרשתות הללו, הנמצאים ב"רצועה C", מתנגשים עם התדרים של מערכות שמשמשות לנחיתות והתמצאות בתנאי מזג אוויר קשים. מנהל התעופה הפדרלי ונציבות התקשורת נאבקים סביב הנושא כבר חודשים, ואחת ההצדקות של האחרונה לאפשר לחברות התקשורת להשיק את הרשתות היתה שברחבי אירופה כבר פעילות רשתות דומות בסמוך לנמלי תעופה ואף אחת מחברות התעופה ויצרניות המטוסים טרם דיווחה כי הדבר גורם להתנגשויות. עתה, נראה כי שתי היצרניות, ששתקו עד כה, תומכות בעמדה השנויה במחלוקת של מנהל התעופה.
מחלקת התחבורה לא ענתה לבקשת תגובה מצד רויטרס.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כותרת מטעה.
    תומר 12/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין התנגדות ל- 5G, אלא להצבת אנטנות בסמוך לשדות תעופה. הסיבה היא הפרעה אפשרית לתדרים.
    סגור
  • 3.
    טלטלה... אויש אין לכם מושג. (ל"ת)
    צחי 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    כותרת מטעה, צאו ולימדו
    דני 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חברות התעופה מתנגדות להפעלת רצועת תדרים מסויימת, ולא לרשת 5G. אין ספק שרשתות 5G מנסות לבלוע כל רצועת תדר שרק אפשר, ותחום C band הוא רק אחת המטרות. רשת 5G יכולה לפעול ופועלת גם ללא C band ולכן אין שום סכנה שיסגרו רשתות כאלו מפאת התביעה של חברות התעופה
    סגור
  • 1.
    מה הקטע של הדיסאינפורמציה באופן קבוע על 5g?
    מר רובוט 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ,באופן עקבי הכותרות ברייס מציינות את ה"סכנה" ב5g. אנחנו לא טיפשים, אייס מנסה למשוך קליקים באמצעות כותרות שרומזות לקונספירציה הנפוצה. חבל שהנזק שנעשה בגלל רוב הקוראים שרק מציצים בכותרות, לא יתוקן. בושה לכלי תקשורת עם אפילו טיפה של אחריות חברתית.
    סגור