דיגיטל וטק

מאסק יחכה: למה נאס"א דחתה שיגור של המיליארדר לחלל?

סוכנות החלל האמריקאית הודיעה כי היא דוחה שיגור של ארבעה אסטרונאוטים על הטיל של חברת החלל של מייסד טסלה. האם הוא בסכנה כמו המתחרות שהטיסות שלהן הוקפאו?

מערכת ice |  6
אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, מתוך אתר spacex)
סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) הודיעה השבת כי היא דוחה את שיגור טיסה Crew-3 של SpaceX, חברת החלל של המיליארדר הדרום-אפריקני אילון מאסק.
הטיסה תוכננה להמריא מנמל החלל קנדי לתחנת החלל הבינלאומית בפלורידה היום, ועל סיפונה של קפסולת Crew Dragon על גבי הטיל הרב-פעמי Falcon 9 אמורים היו להיות ארבעה אסטרונאוטים: ראג'ה צ'ארי, טום מארשברן וקיילה בארון מטעם נאס"א, ומתיאס מאורר מטעם סוכנות החלל האירופית.
הסיבה לדחייה, לדברי הסוכנות, היא "מערכי סופה גדולים" בעמק אוהיו וצפון-מזרח ארה"ב. המועד החדש שנקבע לשיגור הוא יום רביעי הקרוב, 3 בנובמבר, בשעה 7:10 בבוקר לפי שעון ישראל. הסוכנות ציינה כי הסבירות לדחייה נוספת קלושה, שכן לפי התחזית קיימת הסתברות של 80% למזג אוויר טוב במסלול הטיסה ביום רביעי.
הטיסה מתוכננת להגיע לתחנת החלל הבינלאומית כ-22 שעות לאחר ההמראה, והאסטרונאוטים צפויים להישאר בתחנה למשך כחצי שנה, עד סוף אפריל. ביום ראשון הבא, לאחר "חפיפה" קצרה, צפויים לחזור לכדור הארץ על סיפונה של Crew Dragon האסטרונאוטים שהגיעו לתחנה בטיסת Crew-2 של SpaceX באפריל האחרון: שיין קימברו ומייגן מקארתור האמריקאים, תומאס פסקווה האירופי ואקיהירו הושידה היפני.
כפי שמרמז השם, זוהי טיסת האסטרונאוטים השלישית של SpaceX לתחנת החלל הבינלאומית, כאשר הקודמות היו באפריל 2021 ונובמבר 2020 – קצב קבוע למדי של פעם בחצי שנה. עם זאת, החברה של מאסק טסה לתחנת החלל פעמים רבות נוספות בטיסות לא מאוישות, שהביאו לתחנה ציוד ואספקה בלבד.
המתחרות של SpaceX, שבמרכזן Blue Origin של מייסד אמזון ג'ף בזוס וענקית התעופה בואינג, טרם זכו לבצע טיסות רשמיות מטעם סוכנות החלל. בזוס אף תבע את נאס"א לאחר שהפסיד למאסק במכרז על הטיסה הבאה של הסוכנות לירח, ואילו בואינג זכתה מהסוכנות לביקורת קשה על התקלות הרבות בקפסולת החלל שלה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שספייס אקס ינפיקו כבר.... (ל"ת)
    זורגר 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    בואינג זכתה ב 60% החוזה אבל.....
    רונן 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ב 2017 זכתה בואינג יחד עם לוקהיד מרטין ( ULA) ב 60% ממכרז לבנייה ושיגור מטען ואסטרונאוטים לתחנת החלל. ספייס X זכתה ב 40% וכבר ביצעה 23 טיסות לא מאוישות לתחנת החלל, 3 טיסות עם אסטרונאוטים לתחנת החלל וטיסה אחת עם 4 אזרחים למסלול בגובה 580 ק"מ ל 3 ימים (180 ק"מ יותר רחוק מתחנת החלל שמסלולה הממוצע רחוק 400ק"מ מכדור הארץ). לבואינג ולוקהיד מרטין 120+50 אלף עובדים בהתאמה, לספייס X פחות מ עשרת אלפים. ובכל זאת ULA לא מצליחים.... לאחרונה הודיעה נאסה כי טיסת האסטרונאוטים שנועדה להעות משוגרת האוגוסט 2021 ונדחתה בשל תקלות תוכנה דקות לפני השיגור, תועבר לביצוע על ידי ספייס X. וזו מכה גדולה. ספייס X בזכות מחזור החלק הראשון של הטיל הורידה לנאסה את עלות השיגור מ 80 מיליון דולר ( על ידי הרוסים בטיל סויוז) ל 50 מיליון דולר לאסטרונאוט על ידי פלקון 9.
    סגור
  • 1.
    רמת כתיבה ירודה
    צחי 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סופרלטיבים עלובים. עומסס מלל שלא קשור ומבלבל.
    סגור
  • למה להיתפס לקטנות (ל"ת)
    וואי וואי 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • כתבה טובה
    קשקשן 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 2
    למה ככה
    סגור
  • הוא צודק ממש אין עיניין בכתבה
    תומר 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דחיות של שיגורים יש כל הזמן, מהכותרת של הכתבה אפשר היה לחשוב שקרה משהו משמעותי. לכן כשצחי טוען כי הרמה ירודה, יש צדק בדבריו
    סגור