דיגיטל וטק
כמה עולה לתקן טסלה? הרבה פחות ממה שהיא דורשת
בעל מכונית חשמלית של החברה סבל מנזק קל שהמוסך המורשה שלה דרש על תיקונו סכום כסף עצום. הוא החליט לנסות את מזלו במוסך עצמאי – וקיבל תיקון מהיר בשבריר מהמחיר
דונלד בון הוא מהנדס באולם ההופעות רדיו סיטי בניו-יורק, שרכש לעצמו רכב חשמלי מדגם "מודל 3" הבסיסי של טסלה. באמצע נסיעה בעיר הוא הרגיש שהרכב נתקל בפסולת שהיתה על הכביש וניזוק, ולקח את הרכב למוסך מורשה של החברה כדי לבדוק את הנזק.
במוסך בדקו את הרכב ובישרו לבון כי מערכת הקירור שבתחתית הרכב ניזוקה. עם זאת, מכיוון שהמערכת מולחמת אל תא הסוללות, תיקון שלה דורש את החלפתו של תא הסוללות כולו – טיפול שעלותו יותר מ-16,000 דולר, קרוב למחצית ממחירו של הרכב, שעולה כ-35,000 דולר. גרוע אף יותר מזה היה הגילוי שבעקבות בעיה במדיניות הביטוח של בון, הוא יצטרך לשלם את הסכום הזה מכיסו הפרטי.
בון בחר לוותר על התיקון במוסך המורשה והביא את המכונית למוסך Electrified Garage של היוטיובר ריץ' בנואה במסצ'וסטס, שמתקן מכוניות טסלה באופן פרטי ואף מעסיק מספר מכונאים לשעבר בטסלה.
במוסך של בנואה בדקו את הרכב ומצאו כי הנזק למערכת הקירור לא גדול, וניתן לתיקון על ידי הוספת חלק שיסתום חור קטן שגרם לדליפה של נוזל קירור. כל מה שהיה צריך לעשות הוא לנתק חלק קטן מהמערכת, לנקות אותו, להוסיף את ה"סתימה" ולחבר מחדש. עלות התיקון: 700 דולר כולל עבודה.
הסיפור הזה מצייר באור שלישי מאוד את טסלה, שמאיימת לשלול אחריות מרכבים שתוקנו במוסכים לא מורשים, ואף ניסתה לעודד את הבוחרים במסצ'וסטס להצביע בבחירות האחרונות נגד הצעת חוק שמתירה תיקון של מכוניות ומכשירים אחרים אצל כל טכנאי שבעל המכשיר בוחר, והיצרנית תחויב לאפשר גישה למידע טכני על הרכבים שלה לכל דורש במסגרת מה שקרוי "הזכות לתיקון". החוק, אגב, עבר ברוב מוחץ של 75%, כך שכיום טסלה חייבת לספק גישה כמעט מוחלטת למוסכים פרטיים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(11):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
9.טסלה זה אייפון עם מנוע (ל"ת)יוסי 07/2021/25הגב לתגובה זו2 0סגור
-
8.ראיתייורם 07/2021/20הגב לתגובה זו1 0את הסירטון של התיקון החליפו ניפל שהיה יצוק בגוף הסוללה. עשו הברגה בגוף הסוללה והבריגו ניפל שמעביר נוזל קירור לסוללה. טסלה רצתה להחליף את כל הסוללה שמחירה 17 אלף דולרסגור
-
7.מכניסת טסלה לישראל הגיע מבול של כתבות שליליותדני 07/2021/19הגב לתגובה זו2 0איזה קטע שבארץ זה קורה כמעט בכל פעם שאתה מגיע למוסך של היבואנים ברכבים אחרים, אבל כשזה קורה לטסלה במקרה באמת נדיר, עושים כתבה מפוארת. מעניין מאד התופעה של לפחות 1-2 כתבות שליליות על טסלה כל שבוע. ואיכשהו התופעה החלה כשטסלה נכנסה לארץ ללא יבואנים. לו רק הייתי יכול לזהות את היד המכוונת כאן…סגור
-
6.טסלה מנסה להיות אפל של הרכביםיועז 07/2021/19הגב לתגובה זו5 1הלך לי הכבל הפנימי של המסך במק פרו 15, אגב לכל בעלי הדור הראשון של הפרו 15 עם הטאץ' בר זה יקרה בגלל תכנון לקוי של אפל, אפל לא רק שלא לוקחת אחריות אלא בשביל כבל פנימי פשוט שעלותו סנטים רוצה להחליף את כל המסך בעלות של 600 דולר. טסלה רוצה לשכפל את העקיצה לתחום הרכב..סגור
-
...אביב 07/2021/24הגב לתגובה זו1 0חחחח אתה משווה מחשב של 6-7 שנים .. למכונית שלא נמצאת שנה על הכביש?!סגור
- טען עוד
-
5.בארץ הביטוח היה מכסה את כל הנזקיוסי 07/2021/19הגב לתגובה זו2 3בביטוח מקיף שעושים לטסלה כל נזק מכוסה ואין שם השתתפות עצמית, ככה שאם זה היה קורה לו בארץ הוא היה מקבל את כל התיקון בחינם ובמוסך המורשה של טסלה.סגור
-
4.עשו תיקון קומבינהמהנדס רכב 07/2021/19הגב לתגובה זו3 2בגלל זה המחיר הזול. חברה לא יכולה להרשות לעצמה לעשות כזה תיקון. לטעמי הכתבה מיותרתסגור
-
קומבינה של טסלה (ל"ת)יוסי 07/2021/25הגב לתגובה זו1 0סגור
-
3.טוב בגלל זה אני לא קונה טסלהיודה 07/2021/19הגב לתגובה זו0 6דווקאסגור
-
2.חבל על הכסף שלכם רחמנותתומי 07/2021/19הגב לתגובה זו3 5עזבו אותכם מהטסלה הזאת במחיר הזה אתם קונים סובארו 4×4 אפס תקלות בשביל כמה לירות של דלק סעו בביטחה יש לע סובארו מנוע 2500 2015 נוסעת בובה אפס תקלות אחלה רכב שבעולם מה אתם רוצים אף 16 מטוס לא צרכים יותר מיזה נקודה.סגור
-
1.איי איי איי אמריקה לופו. איפה אנחנו ואיפה הםעזורי 07/2021/19הגב לתגובה זו3 0אותנו עושקים כולם ואנחנו שותקיםסגור