דיגיטל וטק

גל תביעות נגד אמזון: אפליה סדרתית על רקע מין וגזע

5 עובדות באמזון תובעות את החברה, וטוענות כי הוטרדו על ידי מנהלים, וכשניסו להתלונן נענשו על כך. החברה: אנו בודקים את המקרים, והם לא מייצגים תופעה רחבה
יאיר מור | 
אמזון (צילום unsplash)
לא פחות מ-5 תביעות נגד אמזון הוגשו אתמול (ד') לבתי משפט שונים ברחבי ארה"ב, וכולן סובבות סביב טענות לעידוד אפליה והטרדה על רקע גזע, מין ונטייה מינית בענקית המסחר האלקטרוני. אמנם, כל אחת מ-5 התביעות הוגשה על ידי עובדת אחרת, 2 מהן בעבר ו-3 בהווה, ובמדינה אחרת (אחת באריזונה, אחת בדלאוור, שתיים בסיאטל ואחת בקליפורניה), אך אך הן הוגשו יחד ומיוצגות כולן על ידי משרד עורכי דין בשם ויגדור מניו-יורק.
חמש העובדות - שתיים מהן שחורות, אחת לטינית, אחת אסייתית ואחת לבנה ולסבית - טוענות כי מנהליהן התייחסו אליהן באופן בלתי ראוי בשל מאפייניהן.
פרל תומאס, אישה שחורה בת 64, טוענת שהבוס שלה קרא לה "כושית" כשחשב שהיא התנתקה משיחת וידאו שבה השתתפה, ומנהל אחר אמר לה שהיא "לא רוצה להיות אישה שחורה עצבנית". לאחר שהתלוננה על התקריות היא הוכנסה לתקופת מבחן לקראת פיטורין.
סינדי וורנר, לסבית לבנה בת 59, טוענת שספגה קללות והשפלות מעמיתיה ומנהליה, שקראו לה בין היתר "כלבה", "אידיוטית" ו"אפסית".
דיאנה קוארבו, לטינית בת 40, פוטרה שבועות בודדים לאחר שדיווחה על כך שהבוס שלה מדבר לידה שוב ושוב בגזענות כלפי לטינים, וימים בודדים לאחר שדיווחה על בעיית בטיחות חמורה במחסן בו עבדה, שאותו בוס ניסה להמעיט בחשיבותה.
טיפאני גורדווין, שחורה בת 38, טוענת כי לא קיבלה קידום בזמן שעמיתים לבנים בעלי ניסיון וכישורים פחותים משלה קודמו, ואף ספגה ביקורת על יחסה ה"אגרסיבי" כלפיהם לאחר שהביעה את דעתה כי הם אינם ראויים לקידומים שקיבלו.
אמילי סוזה, אסייתית בת 23, סבלה מחיזור אגרסיבי מצד הבוס שלה, ולאחר שסירבה שוב ושוב הוא הוריד אותה בכמה דרגות והעביר אותה לעבוד בסניף מרוחק של החברה.
עורכי הדין לורנס פירסון וג'ין כריסטנסן מהמשרד המייצג את החמש אמרו כי "תלונותיהן של נשים ועובדות שחורות בכל הרמות באמזון על הטרדות ואפליה טואטאו מתחת לשטיח. אמזון לא יכולה עוד לפטור (דיווחים על) דפוסי התעללות ונקמנות מצד מנהלים לבנים כלא יותר מאנקדוטות. אלו בעיות מערכתיות, המושרשות עמוק בחברה ומונצחות על ידי ארגון משאבי אנוש המתייחס לעובדים המעלים דאגות כבעיות".
דובר אמזון, יאסי אנדרסון, מסר בתגובה לאתר Recode: "אנו עורכים חקירה מעמיקה בכל אחד מהמקרים הבלתי קשורים האלה, כפי שאנו עושים בכל מקרה מדווח, ולא מצאנו ראיות התומכות בטענות. אמזון עובדת קשה כדי לפתח תרבות מגוונת, שווה וכוללנית. איננו סובלניים כלפי אפליה או הטרדה בכל צורה שהיא, ומעודדים עובדים להעלות בעיות בפני כל חבר הנהלה או דרך קו הסיוע האנונימי ללא חשש לצעדי נקם".
בשבוע הבא צפויה הצבעה בחבר המנהלים של החברה' כדי לאשר בדיקה חיצונית "להערכת מדיניות והתנהלות החברה בענייני זכויות אזרח, שוויון, גיוון וכוללנות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה