דיגיטל וטק

אפל חוללה מהפכה, אבל אתם לא תשמעו עליה כלום

החברה הכריזה ששירים בשירות המוזיקה שלה יהיו זמינים באיכות הרבה יותר גבוהה ללא תוספת תשלום - אבל תצטרכו ציוד מיוחד כדי לשמוע את ההבדל
יאיר מור |  1
שימוש באוזניות (צילום Istock)
החל מהחודש הבא, יוכלו מנויי שירות המוזיקה של אפל, Apple Music, ליהנות משירים באיכות הגבוהה ביותר שקיימת, כך הכריזה החברה הלילה. לפי הודעת החברה, החל מהחודש הבא יהיו כל 75 מיליון השירים בקטלוג השירות זמינים בפורמט ALAC, המספק איכות אולפן מלאה, ואלפי שירים של אמנים כמו ג'יי בלווין, מארון 5, אריאנה גראנדה, הוויקאנד ועוד יהיו זמינים גם בפורמט של צליל היקפי. כל זה ללא תוספת תשלום למחיר המנוי של 20 שקלים לחודש.
פורמט ALAC, בניגוד ל-MP3 המוכר ול-AAC, שמשמש כיום את שירות המוזיקה של אפל, אינו דחוס, כך שכל מידע הצליל של השיר קיים, כך שאין אובדן של פרטים לצורך חיסכון במקום וניתן ליהנות ממלוא מנעד הצלילים שהוקלטו באולפן. אלא שהחברה הודתה בתשובה לעיתונאים ששאלו על כך שאוזניות קיימות לא יוכלו להעביר את האיכות הזו לאוזני המשתמשים. זאת מאחר שתקן בלוטות', המשמש לאוזניות אלחוטיות, לא מסוגל להעביר מידע בקצב של האיכות המלאה, ואפילו אוזניות חוטיות קיימות - כולל אלו של אפל, שעולות כ-2,000 שקל - לא יכולות לקבל את הצליל המקורי אלא אם קונים רכיב מיוחד שיקודד אותו עבורן.
מה שכן ייתמך באוזניות בלוטות' קיימות הוא הצליל ההיקפי, שלפי אפל יעבוד בכל סדרת ה-AirPods הנוכחית.
המהלך של אפל מהווה מכה לשירותים מתחרים כמו דיזר (Deezer) שנפתח בישראל בשלהי 2017 והציע גישה לשירים באיכות מקסימלית תמורת תוספת תשלום (40 שקל לחודש), וספוטיפיי (Spotify), שהודיעה בתחילת השנה כי תשיק השנה מסלול דומה, ככל הנראה במחיר דומה. אמזון, מצידה, מיהרה להכריז כי היא פותחת את גרסת האיכות המקסימלית של 70 מיליון השירים בשירות המוזיקה שלה לכל המנויים בארה"ב, קנדה, בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה וספרד ללא תוספת התשלום של 5 דולר, יורו או ליש"ט לחודש שנגבו מהם עד כה תמורת הגישה לשירים באיכות כזו.
היבט נוסף של המהלך, שכדאי לשים לב אליו, הוא ששירים באיכות המקסימלית צורכים הרבה יותר נפח גלישה, כך שמי שרוצה לנסות את האיכות החדשה למרות חוסר היכולת ליהנות ממנה במלואה צריך לשים לב לצריכת הגלישה הסלולרית שלו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז איזה אוזניות לקנות כדי להינות משמיעה טובה? (ל"ת)
    יוסי 05/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור