דיגיטל וטק

יותר קל, יותר מהיר, יותר 2021: גוגל כרום מתחדש

הדפדפן הפופולארי, הידוע 'בזלילת משאבים וחיי סוללה', נפרד בגרסה 87 שלו ממטען עודף ומבטיח שיפור דרמתי בחוויית המשתמש. באמת הגיע הזמן
רועי בהריר-פרל | 
חיפוש בגוגל (צילום William Iven from Pixabay)
דפדפן כרום של גוגל התחדש בימים האחרונים בגרסה 87, שהיא, על פי מנהל המוצר של החברה מאט וודל, "השיפור הגדול ביותר בביצועי כרום בשנים האחרונות". רוב השינויים והשדרוגים נוגעים למהירות הדפדפן ולאופן שבו הוא מנצל את הסוללה ואת שאר משאבי המחשב.
אחד השיפורים היותר מהותיים בגרסה החדשה קשור לניהול הטאבים של הדפדפן: מעתה והלאה, הטאב הפעיל ברגע מסוים יתועדף על ידי כרום, כך שכמעט שלא יוקצו משאבים עבור שאר הטאבים הפתוחים והשימוש שהדפדפן עושה ביחידת העיבוד המרכזית של המחשב (CPU) צפוי להצטמצם בערך פי 4 עד 5.
מבחינת המשתמש, זה אומר חיסכון של עד שעה ו-25 דקות בחיי הסוללה. עם זאת, קיים חשש כי משתמשים שרגילים לעבוד עם כמה טאבים במקביל ייתקלו בקושי מסוים נוכח "השתקתם" של הטאבים הלא פעילים. 
שדרוג משמעותי נוסף נוגע למהירות העלייה של הדפדפן לאחר פתיחתו. על פי וודל, כעת, עם התקנת עדכון התוכנה האחרון, הדפדפן אמור לעלות מהר יותר ב-25% לעומת הזמן שלקח לו לעלות לפני התקנת העדכון. גם דפי האינטרנט ייטענו, לדברי החברה, ב-7% מהר יותר בגרסה החדשה.
בשורה התחתונה, מדובר בעדכון שהופך את גוגל כרום ל"קל" יותר - כלומר, ליישומון שמשתמש בפחות כוח עיבוד, בפחות חיי סוללה ובפחות RAM. כרגע עוד מוקדם מעט לקבוע האם השינויים אכן תורמים לשיפור עד כדי כך דרמתי בחווית המשתמש, אבל כן, על הנייר זה נשמע די מושלם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה