דיגיטל וטק

מטא מחלקת למשתמשים אלפי דולרים: זה מה שתצטרכו לעשות

בזמן שטיקטוק קיבלה הארכה לגזרה של ממשל ביידן שניסה להוציא אותה מארה"ב, במטא נערכים כבר ליום שאחרי טיקטוק כשהציעו מענקים של עד 5,000 דולר ליוצרי תוכן שיעברו לפייסבוק ואינסטגרם מ-"אפליקציות חברתיות אחרות"
מערכת ice | 
מניית מטא מזנקת (צילום יוטיוב/ shutterstock, CBS Mornings)
בשעה שטיקטוק מנהלת את הקרב על חייה מול הממשל הפדרלי שמנסה להפסיק את פעילותה בארה"ב, במטא לא עוצרים ומנסים להעביר אליהם את יוצרי התוכן. בתאגיד מטא יצאו בהצעה ואמרו שיעניקו סכומים עד 5,000 דולר ליוצרי תוכן פופולריים בארה"ב שיצטרפו לפייסבוק ואינסטגרם מ"אפליקציות חברתיות מתחרות". למרות שהיא לא הזכירה במפורש את הטיקטוק, לכולם ברור למי הם מתכוונים. 
טיקטוק סגרה את 2024 כשהיא הגיעה לכ-1.7 מיליארד משתמשים כש-170 מיליון מתוכם מגיעים בארה"ב. בדומה למה שקרה במדינות אחרות גם בארה"ב טיקטוק היא ממזמן לא רק רשת חברתית. הרשת שנמצאת בבעלות התאגיד הסיני ByteDance הפכה למקור פרנסה ופרסום מוביל עבור משפיעני תוכן רבים בעולם ולכן רבים באמריקה החלו להיערך לתרחיש שבו היא תפסיק לפעול בארה"ב. 
מטא משיקה תוכנית חדשה שמבטיחה תשלום ליוצרים בתחילת דרכם, אך לא מדובר בכסף קל. כדי להשתתף בתוכנית, יוצרים חדשים לחלוטין בפלטפורמות פייסבוק ואינסטגרם יצטרכו לפרסם באופן עקבי תכנים מקוריים: לפחות 20 סרטוני רילס בחודש בפייסבוק ו-10 סרטונים באינסטגרם במשך 90 הימים הראשונים. אך יש קאץ’ – ההצטרפות לתוכנית אינה אוטומטית. מטא בוחרת את המשתתפים על בסיס בקשה אישית, והקבלה אינה מובטחת.
במקביל, מטא משנה את עיצוב הפרופילים באינסטגרם: במקום תמונות ריבועיות – תצוגה מלבנית חדשה. השינוי, שנראה כהמשך למאמצי החברה להתמודד עם הפופולריות של טיקטוק, מעורר מחלוקת בקרב יוצרי התוכן. האם המהלך יסייע למטא או יגרום לה לאבד יוצרי תוכן חשובים? ימים יגידו.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה