דיגיטל וטק
אפל מאבדת את השליטה בשוק? המכירות צנחו ב-47%
אחרי שבמשך שנים אפל נהנתה משליטה מוחלטת בשוק הסמארטפונים הסיני, כעת התחרות עם היצרניות המקומיות עשתה את שלה. דו"ח חדש חושף צניחה של 47% במכירת הטלפונים הזרים. האם ענקית הטק צריכה להתחיל לדאוג?
למרות המשבר הכלכלי שהחל עוד בתקופת מגפת הקורונה והודו שנושבת בעורפה, עוד אוכלוסייה של 1.4 מיליארד בני אדם סין הייתה ועודנה הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. משום כך השוק הסיני ממשיך להוות נתח מרכזי בהכנסות של חברות רבות בעולם בניהם גם אפל.
עם פרוץ מלחמת הסחר בין סין וארה"ב חברות אמריקאיות רבות החלו לרשום ירידה במכירות בשוק הסיני. גם אפל חוותה ירידה בהיקפי המכירות, אך בשבוע שעבר נרשם שפל חדש. על פי נתוני האקדמיה הסינית לטכנולוגיית מידע ותקשורת (CAICT), משלוחי הטלפונים בניידים הזרים בסין בחודש נובמבר עמדו על 3.04 מיליון יחידות מה שמצביע על ירידה של 47.4% בהשוואה לנתוני נובמבר 2023.
על פי הפרטים שדווחו לראשונה ב-CNBC ביום שישי האחרון, למרות בדוחות האקדמיה הסינית לא מפרטת על שינויים בנתוני המכירות של מותגים ספציפיים אלא בצורה רוחבית, הנתון הנ"ל ללא ספק מבהיל את אפל שמחזיקה בתואר ספקית הסמארטפונים הבינלאומית בגדולה ביותר בסין כיום. בדומה לשוק הרכב החשמלי, גם אפל שהחזיקה עד היום בנתח מרשים בשוק הסיני, נאבקת כיום במסגרת התחרות הגוברת מצידם של המותגים המקומיים בהם וואווי, שיאומי ואחרות.
שתי אלו לדוגמא עקפו אותה בהיקפי המכירות לאורך השנים וכשוואווי הפכה ליצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם ושיאומי ניצבת במקום השלישי. באפל קיוו שסדרת האייפון 16 תסייע לה לשפר את מצבה בשוק, אך העובדה שה-Apple Intelligence עוד לא זמינה בסין מקשה עליה להוות תחרות משמעותית אל מול היצרניות המקומיות.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה