דיגיטל וטק
שוק הסמארטפונים משתנה: למה המכשירים הזולים כבר פחות אטרקטיבים?
מה גורם לצרכנים לוותר על מכשירים בינוניים ולבחור בפרימיום או בזול במיוחד? נתח השוק של מכשירי הביניים משתנה במהירות, כשהמרוויחות העיקריות הן יצרניות הפרימיום
שוק הסמארטפונים העולמי מתפצל לשני סגמנטים עיקריים, כאשר פלח מכשירי הביניים (במחיר 200–600 דולר) חווה ירידה חדה בנתח השוק שלו, מ-35% בשנת 2021 ל-23% בלבד בתחזיות לשנת 2027. ירידה זו מייצגת שינוי משמעותי מהיציבות שאפיינה את הסגמנט בשנים 2021–2022.
לפי הפרסום ב-India Dispatch, האנליסטים מסבירים כי הפחתת הביקוש למכשירים בינוניים נובעת מהיעדר שדרוגים טכנולוגיים משמעותיים ומהתנהלות צרכנית זהירה יותר של מעמד הביניים, במיוחד לנוכח אתגרים כלכליים עולמיים. לעומת זאת, מכשירי פרימיום (מעל 600 דולר) ממשיכים לעלות בנתח השוק, מ-22% בשנת 2021 ל-28% ב-2023, עם תחזית להגיע ל-32% עד 2027.
המכשירים הבסיסיים (מתחת ל-200 דולר) ממשיכים להפגין יציבות עם נתח שוק של 41-45%, בעיקר בזכות המעבר מ-4G ל-5G בשווקים מתפתחים וביקוש למכשירים זולים בתקופות כלכליות מאתגרות. גורם נוסף לירידה בנתח השוק הבינוני הוא העלייה במכירות של מכשירים מחודשים ומשומשים, המציעים חלופה משתלמת לצרכנים. התחזיות הכלליות לשוק נותרות שמרניות, עם צפי לצמיחה בנפח המשלוחים של 1-3% בלבד בשנים 2025–2027, בשל היעדר חדשנות והארכת מחזור ההחלפה של מכשירים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה