דיגיטל וטק
פלאפון ו-yes חושפות: מה היו הרגלי הצפייה שלנו ב-2024?
לפי דו"ח הרגלי הצפייה והגלישה שפרסמו החברות, המלחמה בצפון והמשבר הביטחוני הובילו לזינוק בצפייה בטלוויזיה, עם 10.8 שעות יומיות למשק בית. הרשתות החברתיות שולטות במידע, אך זוכות לביקורת, ודרמות ישראליות הפכו לבחירה המועדפת על הצופים
yes ופלאפון פרסמו את דו"ח הרגלי הצפייה והגלישה לשנת 2024, שמעניק הצצה להרגלי הצפייה והגלישה של הישראלים בשנה האחרונה. מהדו"ח עולה כי שנת 2024 התאפיינה בשינויים משמעותיים בהרגלי הצפייה והגלישה של הישראלים, על רקע אירועי המלחמה בצפון והמשבר הביטחוני. על פי הדו"ח, המלחמה הובילה לזינוק בשעות הצפייה בטלוויזיה ל-10.8 שעות בממוצע למשק בית ביום, עלייה לעומת שנים קודמות. האירועים הנצפים ביותר השנה כללו את חיסול נסראללה, התקיפה באיראן, חילוץ החטופים וגמר האירוויזיון בהשתתפות עדן גולן. תכניות החדשות והאקטואליה זכו לעלייה ממוצעת של 13% בצפייה, במיוחד במהלך ספטמבר-אוקטובר, עם כניסת צה"ל ללבנון.
הרשתות החברתיות ממשיכות להיות הכלי המרכזי להתעדכנות בחדשות עבור 78% מהישראלים, אך במקביל נתפסות כלא אמינות על ידי 54% מהציבור. תופעת הפייק ניוז התגברה, כאשר אחד מכל חמישה ישראלים מודה שהעביר מידע שהתברר ככוזב. טלגרם, שהתבלטה ככלי הפצה מרכזי במהלך השנה, רשמה עלייה של 42% בשימוש, בעיקר בערבים בהם התרחשה תקיפה איראנית.
דרור בהט | צילום: רמי זרנגר
הרצון לברוח מהמציאות הקשה הביא לעלייה בצפייה בדרמות ובקומדיות. 35% מזמן הצפייה הוקדש לדרמות, בעוד שקומדיות תפסו 15%. מתוך עשרת הסדרות הנצפות ביותר השנה, תשע היו הפקות מקור ישראליות, כמו הטבח, שחר אדום ו-האחיות המוצלחות שלי: הודו. בנוסף, זמן הצפייה של ילדים עלה ב-51% בהשוואה לשגרה.
נפח הגלישה הסלולרית גדל ב-11% ב-2024, במיוחד בקרב משתמשי דור 5. עם זאת, השימוש באפליקציות כמו טינדר ובוקינג ירד ב-21% ו-15% בהתאמה, על רקע ירידה בתיירות ובפנאי. מנגד, השימוש באפליקציות כמו זום, יוטיוב וטיקטוק רשם עליות, כאשר זום זינקה ב-20%.
היקף הטסים לחו"ל ירד משמעותית השנה, אך 60% מהישראלים מאמינים כי יטוסו בשנה הקרובה, למרות החששות מגלי אנטישמיות בעולם. 77% מהם מתכננים להצניע סממנים ישראליים במהלך נסיעותיהם. היעדים הפופולריים ביותר לחופשות היו יוון, קפריסין וארצות הברית. במקביל, הישראלים מתגעגעים לחופשות וטיולים יומיים בארץ, כאשר 57% מביעים רצון לחזור לטייל. הנתונים מדגישים גם עלייה משמעותית בניסיונות סייבר, עם גידול במתקפות DDoS ובניסיונות פישינג, תופעות שהפכו את האבטחה הדיגיטלית לצורך חיוני יותר מתמיד.
עוד ב-
דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של יס ופלאפון, ציין כי השנה האחרונה הייתה שנה מטלטלת עבור כולנו, שבה המציאות גברה על כל תסריט שניתן היה לדמיין. הוא תיאר כיצד האירועים השפיעו על הרגלי הצפייה והגלישה: "השנה ריתקה את הישראלים למסכים - עם הרבה מאוד חדשות, לצד רגעי גאווה ישראלית ופטריוטיות." הוא הוסיף כי למרות כל הקשיים, הישראלים ממשיכים להביע אופטימיות: "מרבית הישראלים נשארים אופטימיים ומתכננים לטוס לחו"ל בקרוב ולחרוש מחדש את המדינה היפה והאהובה שלנו."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה