דיגיטל וטק

גוגל תחת מתקפה: כך היא מתכננת להגיב לביקורת

אפליקציית המסרים Google Messages עומדת בפני שדרוג משמעותי בכל הנוגע לפרטיות המשתמשים. עם אפשרויות חדשות לשליטה בנראות הפרופיל, גוגל מגיבה לחששות שעלו מאז השקת תכונת גילוי הפרופילים. האם העדכון יצליח לשמור על האיזון בין נוחות לפרטיות?
רפאל בן זקרי | 
גוגל כרום (צילום shutterstock)
בעידן הדיגיטלי של היום, שמירה על פרטיות המשתמשים היא חשובה מתמיד, במיוחד באפליקציות מסרים פופולריות כמו Google Messages. האפליקציה, שהולכת ותופסת מקום מרכזי בקרב משתמשי אנדרואיד, מציעה תכונות מתקדמות כמו Profile Discovery, שמאפשרת למשתמשים למצוא פרופילים אחרים באמצעות מספרי טלפון. עם זאת, חששות לפרטיות שהתעוררו סביב תכונה זו הובילו את גוגל לעבוד על פתרונות לשיפור אבטחת המידע של המשתמשים.
מאז שגוגל השיקה את תכונת הפרופילים בנובמבר 2023, היא עדיין לא זמינה לכלל המשתמשים, אך העדכונים האחרונים מראים שגוגל מתקדמת לכיוון שיפור השליטה בפרטיות. לפי דיווחים חדשים, גוגל עובדת על הוספת אפשרויות פרטיות נוספות, שיאפשרו למשתמשים לקבוע מי יוכל לראות את שמם ותמונת הפרופיל שלהם. בין האפשרויות החדשות יכללו: "אנשים ששלחת להם הודעות", "רק אנשי קשר שלך", ו-"אף אחד", מה שיאפשר למשתמשים להתאים את רמת הנראות לפי העדפותיהם האישיות.
העדכון יאפשר למשתמשים לבחור את ההגדרות כאשר הם יתחברו לראשונה לאפליקציה לאחר הפצת העדכון, ותהיה גם אפשרות לשנות את ההגדרות הללו בהמשך דרך תפריט "הפרופיל שלך". עם זאת, עדיין לא ברור אם בחירת האפשרות "אף אחד" תכבה לגמרי את תכונת גילוי הפרופיל.
אמנם, נכון לעכשיו, המשתמשים עדיין אינם יכולים להגדיר תמונת פרופיל או שם ייחודיים ל-Google Messages, שכן האפליקציה משתמשת בפרטי החשבון הכללי של גוגל. אבל התוספות האלו מצביעות על כך שגוגל מכוונת לתת מענה לחששות המשתמשים, ומנסה לשפר את אבטחת המידע לפני הפצת התכונה בקנה מידה רחב יותר.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה