דיגיטל וטק

ההאקתון הלאומי: מה הפיתוח הזוכה שהרשים את השופטים?

בהאקתון הלאומי שהתקיים בשבוע שעבר ומשך צוותים מכל העולם, נחשף פיתוח חדשני שהפתיע את השופטים וגרף את הפרס הראשון. מהו הפתרון שמאחוריו? והאם ישראל תחזק את קשריה המדעיים עם אירופה בזכותו?
רפאל בן זקרי | 
זוכי המקום הראשון לצד פרופסור מניפז (צילום אחיקם בן יוסף)
בהאקתון הלאומי השביעי שנערך בשבוע שעבר, והוקדש לפיתוחים טכנולוגיים המנגישים שירותי בריאות לפריפריה, זכה במקום הראשון צוות סטודנטיות מאוניברסיטת אריאל והמכון הטכנולוגי חולון (HIT), לאחר שפיתחו פתרון חדשני להנגשת שירותי בריאות מרחוק. האקתון, שנמשך יומיים, נערך בצל האי-ודאות בנוגע לשיתוף הפעולה המדעי בין ישראל לאירופה.
במהלך ההאקתון, שהובל על ידי פרופ' אהוד מניפז, הדקאן המייסד של בית הספר להנדסת תעשייה וניהול בשנקר, התמודדו צוותים מישראל ומחו"ל עם אתגרים שהציבו גופים שונים. הצוות הזוכה פיתח מערכת המבוססת על טכנולוגיות חכמות לניתוח מידע וזכה בפרס כספי של 15,000 ₪. מניפז ציין כי למרות אתגרי המלחמה, יש להמשיך ולפעול למען הדורות הבאים בתחום החדשנות.
במקום השני זכו שני צוותים נפרדים: האחד פיתח מערכת מבוזרת לשעת חירום בשכונות מגורים, והשני יצר פתרון טכנולוגי לתכנון טיולים נגישים לאנשים עם מוגבלות, ללא צורך בתיווך אנושי. כל קבוצה זכתה בפרס של 10,000 ₪, כאשר במקום השלישי זכה צוות מרומניה, שפיתח מערכת מבוססת בינה מלאכותית למעקב אחר שרשרת אספקה של מוצרים.
חבר השופטים, שכלל מומחים מהתעשייה והאקדמיה, העניק את הפרסים בטקס הסיום. פרופ' מניפז הדגיש את חשיבות הממצאים המתקבלים ממחקרי החדשנות והיזמות בישראל, והדגיש את הצורך בקבלת החלטות מבוססות נתונים במטרה לחזק את מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה