דיגיטל וטק

מארק צוקרברג ייחקר על גניבת תוכן לאימון AI | כל הפרטים

מאר צוקרברג ייחקר בתביעה על גניבת תוכן לאימון AI: מספר סופרים טוענים שמטא השתמשה בחומרים גנובים מהספרים שלהם ללא רשות או כל תשלום
מערכת ice | 
פייסבוק (צילום pexels)
מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא, ייחקר במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגדו על ידי סופרים, כולל הקומיקאית שרה סילברמן. התביעה המאשימה את חברת מטא בגניבת תוכן כדי לאמן את עוזרת ה-AI של החברה.
שופט המחוזי, תומאס היקסון, דחה ביום שלישי את בקשת מטא לסיים את החקירה נגד צוגקרברג, לאחר שהסופרים הציגו ראיות לכך שהוא האחראי המרכזי על חוקי המדיניות בכל הנוגע לכלי ה-AI של חברת מטא.
 
סילברמן, יחד עם סופרים נוספים, הגישו את התביעה ייצוגית נגד מטא בשנה שעברה. התביעה טוענת שמטא השתמשה בתוכן גנוב מהספרים שלהם דרך אתרי "ספריות צל" כדי לאמן את מודל השפה LLAMA של החברה, מבלי לקבל אישור או תשלום על כך.
תביעה זו היא חלק מהמגוון ההולך ומתרקם של אתגרים על זכויות יוצרים נגד צ'אטבוטים של AI. סופרים הגישו גם תביעה זה נגד Open AI ו-Chat GPT בשנה שעברה. מטא טענה כי לצוקרברג אין ידע ייחודי על יוזמות ה-AI של החברה שיכול להיות מושפעת מעובדים אחרים. אך בית המשפט קבע כי צוקרברג הוא אכן האחראי המרכזי של מדיניות החברה בתחום ה-AI.
הסופרים שלקחו חלק בתביעה ציטטו מאמר מהניו-יורק טיימס, לפיו צוקרברג דחף לפתח צ'אטבוט תחרותי לאחר השקת  Chat GPT של Open AI. מטא טוענת כי הספרים שהשתמשה בהם לאימון ה-AI הגיעו ממאגרי מידע ציבוריים, אך לא חשפה את מקורותיהם המדויקים. עד כה, לא התקבלה תגובה ממטא או מעורכי דינם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה