דיגיטל וטק

כל מה שצריך לדעת על הבינה המלאכותית של אילון מאסק

Grok AI, הבינה המלאכותית של xAI, אינה מתוחמת כמו המתחרות שלה והיא אוספת כמויות גדולות של מידע שמפורסם בפלטפורמת X. אז איך תוכלו להגן על המידע שלכם ולמה חשוב שתעשו את זה?
שרון בירקמן | 
דונלד טראמפ, אילון מאסק, קמלה האריס (צילום shutterstock)
ב-2015 אילון מאסק וסם אלטמן ייסדו יחד את OpenAI במטרה לפתח טכנולוגיה שתשמש את האנושות ולא תהיה תלויה בתאגידים גדולים. כעשור לאחר מכן ועם סכסוך מתוקשר בין השניים, מאסק השיק את גרוק Grok AI, מתחרה ישיר לבינה המלאכותית של OpenAI, רק עם פחות מגבלות.
ביולי עלה גרוק על הרדאר של הרגולטורים באוסטריה, בלגיה, צרפת, יוון, אירלנד, איטליה, הולנד, פולין וספרד, אחרי שהתברר כי נעשה שימוש בתכנים של משתמשי הרשת החברתית X לאימון של גרוק, מבלי שניתנה למשתמשים הודעה מפורשת ומבלי שהתקבלה הסכמתם לכך. בנוסף, מודל Grok-2 עלה לכותרות לאחר שהתפרסמו תמונות רומנטיות של קמלה האריס ודונלד טראמפ.
גרוק מתואר כ"עוזר חיפוש הומוריסטי ומעט מרדן" ועלול להציג מידע שגוי (כרגע נראה שזה קורה במיוחד אם הנושא הוא בחירות 2024 בארצות הברית). בינתיים, רגולטורים ועיתונאים מעלים חששות גם מסיכון פרטיות המשתמשים וגם מההשלכות של הפצת מידע שגוי.
איך תגנו על המידע שלכם מפני גרוק
מי שמעוניין למנוע מגרוק להשתמש במידע שלו לאימון יכול לבטל את השיתוף דרך הגדרות הפרטיות בפלטפורמת X. ניתן לבחור הגדרות פרטיות ובטיחות > שיתוף נתונים והתאמה אישית > "Grok" ולבטל את ההסכמה לשימוש בפוסטים שלכם לאימון המודל.
דרך נוספת למנוע מהפוסטים שלכם לשמש לאימון של גרוק היא להפוך את החשבון שלכם לפרטי.
לפי xAI, ניתן למחוק את כל היסטוריית השיחות שלכם בבת אחת. שיחות שנמחקו מוסרות מהמערכות שלה בתוך 30 ימים, אלא אם החברה מחויבת לשמור אותן לצורכי אבטחה או משפט.
כדאי לזכור כי שינויים במדיניות הפרטיות או בתנאי השימוש יכולים להשפיע עליכם בעתיד, ולכן חשוב לעקוב ולהיות מודעים להנחיות חדשות.
גם אם הפסקתם להשתמש ב-X, עדיין כדאי להתחבר ולבטל את ההרשמה. X יכולה להשתמש בכל הפוסטים שלכם בעבר – כולל תמונות – לצורכי אימון מודלים עתידיים, אלא אם תציינו במפורש שאתם לא מעוניינים בכך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה