דיגיטל וטק

מתוך 94 מדינות: הישג היסטורי לישראל באולימפיאדת מדעי המחשב

בתחרות העולמית הבכירה למדעי המחשב IOI לתלמידי תיכון, זכתה ישראל ב-3 מדליות זהב ומדליית ארד ודורגה במקום השני בעולם. הביאו כבוד למדינה: דניאל ובר, אלעזר קורן, אלון תנאי ואיתמר ניר
מערכת ice |  2
נבחרת ישראל במדעי המחשב (צילום משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד)
הישגים אדירים לנבחרת ישראל במדעי המחשב באולימפיאדה הבינלאומית לתלמידי תיכון עד י"ב, IOI: שלוש מדליות זהב ומדליית ארד. ישראל דורגה חמישית בעולם בדירוג הכללי, בתחרות שנחשבת לבכירה מבין סבב אליפויות מדעי המחשב העולמיות לתיכונים.
באולימפיאדה השתתפו 370 מתחרים מ-94 מדינות מרחבי העולם, ומי שדורג במקומות 1-32 גרף מדליית הזהב. לישראל היו 3 מתחרים שהשיגו את ההישג האדיר, הבכיר שבהם הוא דניאל ובר, תלמיד כיתה י"ב בתיכון בן צבי קרית אונו, שהגיע למקום הרביעי בעולם - הישג שיא לישראל.
אלעזר קורן, שסיים השנה י"ב בישיבת תקוות יעקב בזיכרון יעקב, הגיע למקום ה-17 בעולם. אלון תנאי, שסיים י"ב בתיכון דה-שליט רחובות הגיע למקום ה-27 בעולם. איתמר ניר, שסיים י"ב בביה"ס דה שליט רחובות הגיע למקום ה-145 בעולם וזכה במדליית הארד.
האולימפיאדה כללה שני ימי תחרות, כל אחד באורך של 5 שעות, בהם התלמידים קיבלו 3 שאלות אלגוריתמיות, הדורשות חשיבה מחוץ לקופסה והם נתבקשו לכתוב קוד שיפתור אותן. משרד החינוך ומדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים את הכשרת נבחרות ישראל במדעים להשתתפות באולימפיאדות הבין-לאומיות. נבחרת ישראל במדעי המחשב הוכשרה במרכז האוניברסיטאי לנוער - אוניברסיטת בר-אילן. אגב, כל ארבעת תלמידי הנבחרת חברים גם בנבחרת ישראל במתמטיקה.

האולימפיאדה הבינלאומית מתארחת מדי שנה במדינה אחרת, והשנה נבחרה מצרים כמארחת. בשל המצב הביטחוני על רקע המלחמה, הוחלט שישראל לא תגיע לאלכסנדריה – ועל כן המתחרים מישראל עשו זאת מהארץ במחשב דרך אתר התחרות.
ההישג השנה הוא הגבוה ביותר של ישראל מאז החלה להשתתף בתחרות, בשנת 1996, ובכך שברה את השיא של השנה שעברה: אז השיגה 3 מדליות זהב וציון לשבח. הנבחרות הישראליות במדעי המחשב ידועות כבין המצטיינות בעולם. רק השנה השיגה אותה נבחרת, בהרכב קצת שונה, הישג מרשים באליפות מרכז אירופה במדעי המחשב עם שתי מדליות זהב ומדליית כסף – כאשר התלמיד יואב שמאי מרמת גן (שלא השתתף ב-IOI כעת), זכה במקום הראשון בתחרות מבין 56 מתחרים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    להלן התמונה האמיתית
    צפוני 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן כל הכבוד לנבחרת, אבל זו לא כל התמונה. בטבלת המדינות הזוכות, מכל השנים, עד 2024 (כולל) אני רואים: מדינה זהב כסף ארד סה"כ איראן 32 67 24 123 ישראל 14 34 35 83 זו התמונה האמיתית. כשחלק גדול מהתלמידים לא לומדים ליבה, ככה זה נראה. כנראה שבמלחמה הבאה לא יצילו אותנו מדעני המחשב, אלא האברכים המתנדנדים כלולבים בכוללים.
    סגור
  • 1.
    כבוד עצום יכולת ועתיד מזהיר
    סתם אחד 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבן שלי הוא מדליסט מלפני שנים , בהצלחה!
    סגור