דיגיטל וטק

גוגל משנה כיוון: האם תביעות משפטיות יבלמו את ההאקרים?

כבר שלוש שנים שגוגל פוגעת בכיסים של נוכלים שמשתמשים בפלטפורמות שלה ותובעת אותם. החברה מדווחת כי זכתה בכל התביעות וגבתה מעל שני מיליון דולר
שרון בירקמן | 
גוגל (צילום shutterstock)
ענקית הטכנולוגיה גוגל משנה אסטרטגיה במאבק נגד האקרים ונוכלים ברשת: בשלוש השנים האחרונות החברה מגישה נגדם תביעות במטרה להרתיע ולהעלות את המודעות הציבורית להונאות דיגיטליות. גוגל מכנה את המהלך "ליטיגציה אקטיבית" וטוענת שרשמה הצלחות משפטיות.
גוגל החליטה לקחת את העניינים לידיים אחרי שמהנדסי האבטחה שלה גילו תוכנה זדונית בשם Glupteba שפגעה ביותר ממיליון מחשבים מבוססי מערכת ההפעלה חלונות. ההאקרים הצליחו לנצל חשבונות גוגל ולפרסם מודעות מזויפות שהביאו להדבקות נוספות. במקום להמשיך ולשתף פעולה כבעבר עם רשויות החוק בפשיטה מסיבית, החברה הגישה תביעה נגד ההאקרים הרוסים שהיו מעורבים בפרשה, מה שעורר גל של תביעות נוספות. מאז גוגל הגישה לפחות שמונה תביעות נוספות נגד גורמים המואשמים בפעילות זדונית. 

החברה מדווחת כי זכתה בכל התביעות וגבתה מעל שני מיליון דולר. בנוסף, התביעות הובילו לסגירתם של מאות אתרים ועסקים מפוקפקים. לטענת החברה, התביעות מבהירות עד כמה היא מוכנה להשקיע בהגנה על משתמשיה.
גוגל פרסמה פוסטים בבלוגים ותכנים נוספים שעסקו בתביעות ובהונאות שזכו ליותר ממיליארד צפיות. על פי נציגי החברה, המודעות לסכנות עוזרת לצמצם את כמות הקורבנות הפוטנציאליים. "חינוך הציבור בנוגע לאופן שבו ההונאות האלה פועלות עשוי להיות הכלי הטוב ביותר כדי לעצור אותן", נמסר מהחברה.
ענקיות טכנולוגיה נוספות כמו מיקרוסופט ואמזון פועלות גם הן באמצעות הגשת תביעות במקרים דומים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה