דיגיטל וטק

BlackRock בעסקת ענק: רשות האנרגיה מאשרת את הרכישה

עסקת הענק של חברת ניהול הנכסים הגדולה בעולם לרכישת Global Infrastructure Partners אושרה על ידי רשות האנרגיה הפדרלית בארה"ב. המהלך מעורר עניין מחודש בפיקוח על רכישות של חברות תשתיות על ידי מנהלי נכסים גדולים. האם המהלך של BlackRock ישפיע על השוק הגלובלי?
רפאל בן זקרי | 
בית השקעות בלקרוק (צילום shutterstock)
רשות האנרגיה הפדרלית של ארה"ב אישרה ביום שישי את עסקת הענק של BlackRock לרכישת חברת Global Infrastructure Partners בסכום של 12.5 מיליארד דולר. העסקה, שהוכרזה מוקדם יותר השנה, כוללת תשלום של 3 מיליארד דולר במזומן וכ-12 מיליון מניות של BlackRock לרכישת חברת ניהול הנכסים.
BlackRock היא חברת ניהול הנכסים הגדולה בעולם, המנהלת טריליוני דולרים עבור לקוחות מוסדיים ופרטיים, עם התמחות בהשקעות מגוונות הכוללות מניות, אג"ח, נדל"ן ותשתיות, והיא נחשבת לאחת מהשחקניות המרכזיות בשוק הפיננסי העולמי.
בעקבות ההודעה על העסקה, נמנעו הן BlackRock והן Global Infrastructure Partners מלהגיב. Global Infrastructure Partners מתמחה בהשקעה, בעלות ותפעול נכסים בתחום האנרגיה, התחבורה, התשתיות הדיגיטליות, וניהול מים ופסולת.
העסקה הנוכחית עשויה לעורר עניין מחודש בסוגיית הפיקוח על השקעות של מנהלי נכסים גדולים בתחומים קריטיים כמו תשתיות. כזכור, בשנה שעברה העלה חבר ברשות האנרגיה האמריקאית דרישה לפיקוח מוגבר על רכישות של מנהלי נכסים גדולים בחברות תשתיות חשמל, תוך התייחסות לרכישות דומות של חברות כמו Vanguard ו-State Street.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה