דיגיטל וטק

אמזון חושפת: גרסת הפרימיום של אלכסה תושק בקרוב, מה חדש?

אלכסה העוזרת הקולית של אמזון, נחשבת לאחת הטובות והוותיקות ביותר בשוק, אך באמזון הבינו שכדי לא להישאר מאוחר היא חייבת לקבל מתיחת פנים. מסמכים פנימיים חושפים שאמזון תשיק גרסת פרימיום של אלכסה עם טכנולוגיית בינה מלאכותית
מערכת ice | 
אמזון ובינה מלאכותית (צילום shutterstock)
כבר שנים שרבים בשוק טוענים שהעוזרת הקולית הטובה ביותר בשוק כיום היא לא אחרת מאלכסה של אמזון. אומנם, אלכסה לא פופולארית במיוחד בישראל, אבל ברחבי העולם היא זוכה להצלחה גדולה. כדי לעמוד בתחרות אל מול השחקניות האחרות בשוק (הוותיקות והחדשות), אמזון הבינה שהיא חייבת לשדרג את אלכסה.
השדרוג, יהיה על ידי שילוב טכנולוגיית בינה מלאכותית באלכסה. על פי מסמכים פנימיים של החברה שפורסמו לראשונה על ידי 'הוושינגטון פוסט', אמזון מתכננת להשיק את הגרסה החדשה של אלכסה במהלך חודש אוקטובר ועל מנת לקבל גישה אליה תצטרכו לשלם לחברה מנוי חודשי.
הגרסה החדשה של אלכסה צפויה לזהות את הקולות של כל אחד של מהמשתמשים, לסייע במשימות יומיומיות, לשפר את חווית הקנייה באמזון והתנהלות מולה אמורה להיות יותר זורמת.
בנוסף, אחד החידושים שיגיעו בגרסה המתקדמת של אלכסה הוא "העדכון החכם", סיכום יומיומי שנוצר על ידי בינה מלאכותית בו מוצגים ללקוח עדכונים חדשותיים לפי תחומי העניין שלו. בדיווח של הפוסט עלתה השאלה האם אלכסה, שבדומה למתחרות מתקשה לענות במדויק על שאלות בנוגע לסוגיות פוליטיות תצליח להתמודד עמן.
בזמן שהשימוש בגרסה הנוכחית של אלכסה תישאר חינמית, המנוי לגרסה המשודרגת שלה יעלה ככול הנראה עד 10 דולר לחודש. אמזון הודיעה לראשונה על השדרוג של אלכסה כבר בספטמבר 2023 והמהלך נתפס בעיני רבים כתגובה שלה ל-ChatGPT של OpenAI. העובדה שלקח לה יותר משנה לעבוד על הפרויקט מעידה על קצב הפיתוח האיטי של אמזון בהשוואה למתחרות האחרות שלה בתחום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה