דיגיטל וטק

הבינה המלאכותית תחליף את בני האדם? באמזון כבר אומרים שכן

מאז שהגיחה לחיינו טכנולוגית ה-AI עשתה מהפכה של ממש בחיינו, אך נדמה שהאחד התחומים שהושפעו ביותר הוא שוק העבודה ובפרט תעשיית ההייטק. כעת, כרבים חוששים שהטכנולוגיה בקרוב תחליף אותם באמזון כבר אומרים בפה מלא שכן
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מאז שטכנולוגיית הבינה המלאכותית נכנסה לחיינו היא השתלבה במהירות הבזק בכל תחום, אך נדמה שאחד התחומים שחווה את ההשפעה הגדולה ביותר הוא שוק העבודה ובפרט, תעשיית ההייטק.
כיום, מתכנתים נעזרים בכלים ומודלים מבוססי בינה מלאכותית, על מנת לייעל תהליכים בעבודתם ולבצע משימות כראוי. לצד זאת, רבים תוהים האם בעתיד הלא רחוק הטכנולוגיה הזו צפויה להחליף אותנו, לפחות באמזון סבורים שכן.  
מנכ"ל חטיבת הענן של אמזון (AWS) מאט גרמן, השתתף בפגישת לא רשמית עם עובדי החברה ולמרות האיסור על הקלטת השיחה, כפי שנהוג בשיחות פנימיות, הפעם השיחה דווקא הוקלטה והודלפה החוצה.
על פי הפרטים שפורסמו לראשונה ב-Business insider, גרמן סבור שבעוד זמן לא קצר יחול שינוי דרסטי בעבודתם של המתכנתים והמפתחים. בשיחה הוא אמר כי: "אם נקפוץ 24 חודשים מעכשיו, או תקופה אחרת – אני לא יודע בדיוק לחזות מתי זה יקרה – אני לא פוסל שרוב המפתחים לא יכתבו קוד,  תכנות הוא פשוט סוג של שפה שאנחנו מדברים באמצעותה עם מחשבים. זה לא בהכרח יכולת  בפני עצמה. היכולת היא 'איך אני מחדש?' איך אני בונה משהו שיהיה אטרקטיבי למשתמשים שלי?".
גרמן, הוסיף והתייחס בשיחה גם לשינוי שייחול בעבודת הפיתוח: "זה אומר שכל אחד מאיתנו צריך להיות מחובר יותר לצרכים של הלקוחות שלנו, ומה יהיה התוצר הסופי שאנחנו הולכים לנסות לבנות, כי זה עומד להיות עיקר העבודה, בניגוד לישיבה וכתיבה אמיתית של קוד. מפתח ב-2025 עשוי להיות שונה ממה שהוא היה ב-2020".
זמן קצר לאחר פרסום דבריו של גרמן, בכירה ב-AWS מיהרה להגיב וטענה שנכון לעכשיו אין כל תחזית על שינוי בעבודתם של המפתחים. בשונה ממה שניתן להבין מדבריו של גרמן הוא למעשה דיבר עם עובדיו על ההזדמנות החדשות שנפתחו בפני המפתחים בזכות הבינה המלאכותית, אשר מאפשרת להם לעשות יותר ממה שהם יכלו לעשות פעם.
אמזון וגרמן הם לא היחידים שהעלו טענות כאלו על השפעתה של הבינה המלאכותית על שוק העבודה. מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג, שהמליץ לא לבזבז את הזמן בלימודי תכנות בזכות כלי הפיתוח מבוססי טכנולוגיית בינה מלאכותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה