קריירה ולימודים

פיטורים בהודעת וואטסאפ: ענקית הקמעונאות ממשיכה לזלזל בעובדיה

בזכות הפעילות הענפה שלה ענקית הקמעונאות אמזון, כבשה כל יעד שהציבה לעצמה, אך מסתבר שההצלחה המסחררת השכיחה מהנהלת החברה דבר אחד חשוב, ואלו עובדיה. כעת נחשף ששליחים של החברה בבלגיה קיבלו הודעות פיטורים בהודעת וואטסאפ
מערכת ice | 
אמזון (צילום shutterstock)
עם שווי שוק של למעלה מ-1.85 טריליון דולר ענקית הקמעונאות אמזון, מעסיקה ברחבי העולם למעלה ממיליון וחצי עובדים. מעת לעת מתפרסמים דיווחים על התנהלות חריגה עם עובדיה ברחבי העולם ולא פעם נטען שאלו עובדים בתנאי עבודה גרועים במיוחד. כעת, דיווח חדש חושף זלזול חדש בעובדי החברה. 
100 שליחים של אמזון, אשר עובדים בעיר במזרח בלגיה, העידו שקיבלו מהחברה הודעה על דבר פיטורם משורות החברה באמצעות הודעת וואטסאפ. בדומה לחברות אחרות גם באמזון, חלק מהאנשים שמספקים לה שירותים לא נחשבים עובדים שלה אלא עובדים אצל חברה חיצונית. 
עד לאחרונה, השליחים שעבדו עבור אמזון ברחבי העולם לא היו נחשבים כעובדים בחברה, אלא היו מקבלים משכורות דרך חברות צד שלישי. במשך שנים, השליחים יצאו בדרישות לאמזון שתחשיב אותם כעובדים מן השורה, אך זו המשיכה בסירובה. השבוע, חל שינוי משמעותי בנושא לאחר שבתום מאבק משפטי שנוהל נגד החברה בארה"ב, הרשויות הפדרליות הודיעו לה שהיא מחויבת לשנות את מעמדם של השליחים ולהחשיב אותם עובדים מן המניין. 
אותם נהגים בבלגיה שעובדים באמזון, דרך חברת צד שלישי KM Group, התבשרו לגלות שהחברה פשט את רגל ויוצא מכך הם מפוטרים. נוסף על כך, העובדים שנותרו ללא הכנסה העידו שהם לא קיבלו את הניירת הדרושה על מנת להגיש בקשה לדמי אבטלה.
המעסיקה של השליחים KM Group, טענה שמה שהוביל אותה לפתוח בהליך פשיטת רגל, היא העובדה שאמזון סירבה לדון עמה על שיפור תנאי החוזה של השליחים שעובדים עבורה. נכון לזמן כתיבת שורות אלו אמזון טרם הגיבה באופן רשמי לפרשה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה