דיגיטל וטק

אמזון מנסה לצמצם פערים: האם הסוף של אלקסה הגיע?

על מנת לצמצם את הפער מול המתחרות בתחום הבינה המלאכותית, ענקית הסחר אמזון, פיטרה אלפי עובדים בפרויקט העוזרת הקולית שלה אלקסה. אמזון אשר במשך שנים נמנעה ממהלכי פיטורי המוניים קיצצה נכון לעכשיו, 27 אלף עובדים מהחברה
מערכת ice | 
אמזון נכנסת לשוק הבינה המלאכותית (צילום shutterstock, vecteezy)
ענקית הסחר העולמית אמזון, פיטרה אלפי עובדים בחטיבה הטכנולוגית אשר אחראית על העוזרת הקולית שלה אלקסה. הפרטים עולים מתוך מכתב שנשלח לעובדים החברה ופורסם על ידי רשת בלומברג האמריקאית ביום שישי האחרון.
במכתב שנשלח על ידי סגן נשיא החברה דניאל ראוש, נכתב שהחברה מבצעת נכון לעכשיו שינויים שנובעים מסדרי העדיפויות העסקיים שלה שכולל התמקדות בבניית יכולות בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית.
בין היתר ראוש כתב במכתב כי :"השינויים האלה מובילים אותנו להפסיק חלק מהיוזמות, מה שמוביל לביטול של כמה מאות תפקידים". אומנם נכתב כי חלק מיוזמות יבוטלו, אך לא נכתב באילו יוזמות או תפקידים מדובר.
עד כה, בכל שנות קיומה, החברה נמנעה מקיצוצי משרות המוניים במשך רוב שנות קיומה, החלה את גל הפיטורים הגדול ביותר שלה אי פעם לפני כשנה, ובסופו של דבר קיצצה 27 אלף משרות לאחר שביצעה גיוס מאסיבי של עובדים בזמן הקורונה מה שהותיר את אמזון עם יותר מדי עובדים.
גל הפיטורים של החברה העמיק לאחרונה כשהיא הודיעה על גל פיטורים בהיקף של 9,000 עובדים מהלך שלדברי המנכ"ל אנדי ג'אסי יוביל לצמצומים בחטיבת שירותי הענן, משאבי האנוש, הפרסום ושירות הסטרימינג Twitch.
מאז, החברה המשיכה לעבוד על קיצוץ עלויות מה שהוביל לגלי פיטורים קטנים יותר.  רק לאחרונה, אמזון ביטלה משרות בחטיבת המוזיקה וביחידת משחקי הווידאו שלה, וסגרה את חנויות הבגדים הפיזיות שלה ברחבי ארה"ב.
ראוש, כתב לעובדים בארה"ב וקנדה שהעובדים שצפויים להיות מפוטרים ידעו על כך עוד היום. עובדי החברה בהודו גילו על זה אתמול וקיצוצים במדינות נוספות עתידים להתבצע בהמשך על מנת לאפשר התייעצויות עם קבוצות עובדים או גורמים אחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה