דיגיטל וטק

הונאה בוואטסאפ בישראל: קיבלתם את ההודעה הזאת? אל תפתחו אותה!

איגוד האינטרנט הישראלי מתריע על עוקץ אכזרי בישראל: קיבלתם לוואטסאפ הודעה שמאיימת שחשבון הפייסבוק שלכם ייחסם? מדובר בהונאה ובניסיון לגניבת הפרטים שלכם. בדום פנים ואופן אל תלחצו על הקישור שמופיע בתוכן. צפו בהודעות המדוברות
מערכת ice | 
תקלה בוואטסאפ (צילום unsplash)
איגוד האינטרנט הישראלי מתריע היום (שלישי) על עוקץ אכזרי בישראל: קיבלתם לוואטסאפ הודעה שמאיימת שחשבון הפייסבוק שלכם ייחסם? מדובר בהונאה ובניסיון לגניבת הפרטים שלכם. איגוד האינטרנט מזהיר: "אין בשום פנים ואופן ללחוץ על הקישור - יש לזכור שפייסבוק לעולם לא שולחת התראות אישיות לחסימת חשבון בוואטסאפ". 
קו הסיוע לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט הישראלי קיבל עשרות פניות בתקופה האחרונה בנוגע לקמפיין פישינג רחב היקף בוואטסאפ, שמטרתו לגנוב את פרטי הכניסה של המשתמשים לפייסבוק.
מה ידוע על הקמפיין? הודעות מאיימות: ההודעות מאיימות בחסימת חשבון הפייסבוק תוך מספר שעות/ימים אלא אם המשתמש ינקוט פעולה. קישור זדוני: ההודעות כוללות קישור זדוני שמטרתו לגנוב את פרטי הכניסה לפייסבוק של המשתמש. 
קידומת בינלאומית: לעתים קרובות, ההודעה נשלחת ממספר טלפון עם קידומת בינלאומית (למשל +84). ניסוח דומה להודעות פישינג קלאסיות:  ההודעה כוללת ניסוח שמזכיר מאוד הודעות פישינג קלאסיות, כמו איומים בחסימת חשבון, דרישה לפעולה מיידית וקישור זדוני שאינו מוכר כאחת מכתובות האתר הרשמיות של פייסבוק.
מה לעשות אם קיבלתם הודעה כזו? אל תלחצו על הקישור! הקישור יוביל אתכם לאתר מזויף שיגנוב את פרטי הכניסה שלכם לפייסבוק. דווחו על ההודעה כפישינג: דווחו על ההודעה לוואטסאפ.
שתפו את האזהרה: שתפו את האזהרה עם חברים ובני משפחה כדי לעזור להם להימנע מליפול קורבן לקמפיין הפישינג. זכרו: פייסבוק לעולם לא יאיימו לחסום את החשבון שלכם בהודעה פרטית בוואטסאפ. אם קיבלתם הודעה כזו, מדובר בניסיון פישינג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה