דיגיטל וטק

פרשת פגסוס חוזרת לכותרות? החשיפה המטלטלת של העיתון הבריטי

לפי פרסום של הגרדיאן, ממשלת ישראל ניסתה לכאורה לבלום את התביעה שניהלה ענקית המסרים וואטסאפ נגד החברה העומדת מאחורי תוכנת הריגול, NSO. הגרדיאן חשף כי ישראל ניסתה לחבל בשלב גילוי הראיות, וכתוצאה בהליך המשפטי עצמו. משרד המשפטים: "דוחה את הטענות לשיבוי הליכים משפטיים בארה"ב"
מערכת ice | 
NSO (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
עיתון הגרדיאן הבריטי חשף אמש (חמישי) כי ממשלת ישראל ניסתה לכאורה לחבל בתביעה שניהלה ענקית המסרים וואטסאפ נגד מפתחת הרוגלות הישראלית NSO. על פי הדיווח, בכך ממשלת ישראל ניסתה לבלום את חשיפת המידע החסוי שנוגע לפעילותה של תוכנת הריגול פגסוס
לפי הפרטים שהובאו בעברית בכלכליסט במלואם על ידי עומר כביר, החשיפה היא חלק מפרויקט משותף של הגרדיאן, קונסורציום העיתונאים פורבידן סטוריז ואמנסטי אינטרנשיונל. ראשיתה של הפרשה באוקטובר 2019 כאשר תבעה ווטסאפ, אפליקציית המסרים המידיים של מטא, את NSO בטענה שהחברה ניצלה באג באפליקציה להטמנת תוכנת פגסוס שאיפשרה מעקב אחרי 1,400 איש, כולל עיתונאים, פעילי זכויות אדם ומתנגדי משטר.
 
וואטסאפ טענה  כי NSO חדרה לשרתים שלה ללא אישור חצי שנה קודם להגשת התביעה על מנת להטמין את תוכנת הריגול במכשירי הקורבנות. ווטסאפ דרשה צו האוסר על NSO את המשך השימוש בפלטפורמה לצרכי ריגול ובמקביל תבעה פיצויים על הפעולות שביצעה ועל הנזקים שגרמה לה.
לפי כלכליסט, הגרדיאן חשף כי ישראל ניסתה לחבל בשלב גילוי הראיות, וכתוצאה בהליך המשפטי עצמו, בכך שהחרימה ומחקה ממחשבי NSO מסמכים שנוגעים לפעילות פגסוס, על מנת שהחברה לא תוכל למסור אותם לבית המשפט. זאת, לפי הדיווח, מכיוון שפרסומם יגרום "נזק דיפלומטי וביטחוני רציני" לישראל, לפי המסמכים שהגיעו לידי העיתון.
המהלך פגע ביכולת של וואטסאפ לקבל מידע קריטי על פעילות פגסוס. בהודעה שהגישה לבית המשפט, אומרת וואטסאפ ש-NSO מסרה "רק 17 מסמכים פנימיים משלה", וש-NSO "ממשיכה לסרב להשתתף באופן משמעותי בהליך גילוי הראיות". NSO  השיבה לגרדיאן כי היא "חברה שומרת חוק". ממשרד המשפטים נמסר שהוא "דוחה את הטענות שפעל באופן שפוגע או משבש הליכים משפטיים בארה"ב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה