דיגיטל וטק

העוקץ הגדול נחשף: כל הפרטים על הונאת הענק למכירת כרטיסים מזויפים

ימים ספורים לפני שריקת הפתיחה: דו"ח של חברת Experis Cyber מתריע: אתרים מזויפים מתחזים לספקי כרטיסים מהוועד האולימפי וכמה ישראלים כבר נפלו בעוקץ?
דוד זולדן | 
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום shutterstock)
זהירות: התרעה על הונאת סייבר העוסקת במכירת כרטיסים מזויפים למשחקים האולימפיים הקרובים.
לפי דו"ח של Experis Cyber, חברה העוסקת במתן שירותי אבטחת מידע והגנת סייבר משולב בינה מלאכותית, מדובר בהונאה מסוג Ticket Heist, הכוללת מכירת כרטיסים מזויפים לא רק לאולימפיאדה, אלא גם לאירועי ספורט נוספים, כמו יורו 2024 (שהסתיים אמש) ומופעים מוזיקה של אמנים פופולריים. ישראלים רבים כבר דיווח כי הם נפלו קורבן להונאות מהסוג הזה, מה שמעלה את החשש כי בעקבות הביקוש לכרטיסים עבור המשחקים האולימפיים, תחול עלייה בכמות המשתמשים הנפגעים.
מי שאחראית על ההונאה היא חברת VIP Events Team LLC, אשר נוסדה בשנת 2021 ואינה מופיעה במנועי חיפוש או ברשתות החברתיות. הדומיינים המזויפים שלה מתארחים על אותה כתובת IP, ומציגים דפוס דומה של תת-דומיינים וקבצי JavaScript.
98% מהדומיינים המזויפים נקיים מתוכנות זדוניות, מה שתומך בתיאוריה כי המטרה היא לגנוב כסף ישירות מהקורבנות באמצעות שירות תשלום לגיטימי. יש לציין כי חלק גדול מהאתרים היו בשפה הרוסית, עם פרטי יצירת קשר הכוללים מספרי טלפון משירותים סלולריים רוסיים, מה שמצביע על כך שקורבנות ההונאה הם בעיקר דוברי רוסית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה