דיגיטל וטק

עוקץ חדש על חשבון יד 2: כך עובדת השיטה שמסכנת אתכם

רמאי התחזה לקונה פוטנציאלי, שלח קישור מזויף הנחזה להיות מאתר יד2 הפופולרי, וגרם ללקוחה להזין את פרטי כרטיס האשראי שלה, מה שהוביל לחיובים לא מורשים. ומה הגיבו בחברת האשראי כאל?
מערכת ice |  2
עוקץ יד 2 (צילום משטרה, shutterstock)
שוב זה קורה. לקוחה נפלה קורבן להונאה מתוחכמת בעת ניסיונה למכור מכונת מיצים באתר יד2. רמאי התחזה לקונה פוטנציאלי, שלח קישור מזויף הנחזה להיות מאתר יד2 הפופולרי, וגרם לה להזין את פרטי כרטיס האשראי שלה, מה שהוביל לחיובים לא מורשים.
על פי פרסום במאקו, הלקוחה ראתה שחויבה פעמיים באשראי בסכומים של 443 שקלים, ו-415 שקלים במטבע זר. כאשר פנתה למוכר הוא נעלם והיא לא שמעה ממנו שוב, כשהכסף נעלם יחד איתו. היא פנתה לכאל כדי שינסו לפתור את הבעיה.

מומחי אבטחת סייבר מזהירים כי מקרים כאלה הופכים לנפוצים יותר, כאשר הרמאים משתמשים בטכניקות פסיכולוגיות מתקדמות לגרום לקורבנות להרגיש בטוחים. הם ממליצים על צעדי זהירות כמו אימות זהות הקונה, שימוש בפלטפורמות תשלום מאובטחות, ושמירה על חשדנות בריאה.
חברות אשראי מדווחות על עלייה במקרי הונאה מסוג זה ומדגישות את חשיבות הדיווח המהיר לצמצום הנזק. הן מזכירות כי ברגע שנמסרים פרטי אשראי, הנזק הפוטנציאלי עלול להיות משמעותי.
המקרה מדגיש את הצורך בערנות מוגברת בעסקאות מקוונות. מומחים מדגישים כי הגנה על מידע אישי היא אחריות משותפת, וכי אימוץ התנהגות זהירה ברשת יקשה על רמאים לפעול. רק שילוב של מודעות, חינוך ואמצעי אבטחה יאפשר ליהנות מיתרונות המסחר המקוון תוך הגנה מפני סכנותיו.
כאל מסרה בתגובה: "פרטי כרטיס אשראי והקוד הסודי בפרט, הינם אישיים ואין להעבירם לאנשים פרטיים שאינם בתי עסק מוסמכים ומוכרים. אנו קוראים ללקוחותינו ולמחזיקי כרטיסי אשראי בכלל להיות ערניים לניסיונות עוקץ ברשת ולא למסור כל קוד הזדהות שהוא לאדם פרטי בטלפון, למניעת הונאות ותרמיות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סיפור לא הגיוני בעליל... איך היא רצתה למכור וגרמו לה
    חחחח 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להקליד פרטי אשראי???
    סגור
  • 1.
    במדינה שלנו נוכלים אוכלים
    דן 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מובן מדוע כמוכרת נדרשה למלא פרטי אשראי . לא נראה לה מוזר ?
    סגור