דיגיטל וטק

הבועה של אנבידיה עומדת להתפוצץ? זו התוכנית החדשה של סם אלטמן

שוק שבבי הבינה המלאכותית, הפך לדבר החם בתעשיית הטק העולמית. מנכ"ל OpenAI סם אלטמן, מעלה הילוך בניסיון לערער את מעמדה של אנבידיה שמחזיקה בשוק של כ-80% וכעת, הוא מגייס לסטארטאפ השבבים שלו בכיר לשעבר מאפל. איך כל זה ישפיע על תמונת המצב בשוק? כל הפרטים
מערכת ice | 
סם אלטמן (צילום shutterstock)
שוק שבבי הבינה המלאכותית, הפך לאחד מתחומים הבולטים והמכניסים בתעשיית הטק העולמית. ההוכחה הגדולה ביותר לזה היא אנבידיה, ענקית השבבים שצמחה במהירות חסרת תקדים, תוך כדי שהיא עוקפת שחקניות ותיקות בשוק כמו אינטל ואחרות ומגיעה לשווי שוק עצום. כיום, אנבידיה שולטת כיום על כ-80% מהשוק.
הצמיחה הזו, משכה אליה משקיעים ויזמים אשר זיהו לאן נושבת הרוח, השקיעו בזמן והרוויחו בגדול. כעת, רבים רוצים לערער את מעמדה של אנבידיה, כשאחד מהם לא אחד ממנכ"ל OpenAI סם אלטמן. 
אלטמן, שואף לעשות זאת בעזרת סטארט-אפ שבבי בינה מלאכותית בשם Rain Neuromorphics, בו השקיע באופן עצמאי אי שם ב-2018. שנה לאחר ההשקעה הזו אלטמן, רתם למטרה שלו גם את החברה שהוא מנהל וב-2019, OpenAI חתמה על מכתב כוונות להשקיע כ-51 מיליון דולר על השבבים של Rain.
על פי הפרטים שפורסמו לראשונה בבלומברג, כעת, על מנת להמשיך לקדם את המטרה שלו RainAI, מגייסת בתמיכתו של אלטמן את ז'אן דידייה אלגרוצ'י, בכיר לשעבר באפל, שאין ספק שזו חייבת לו הרבה. במסגרת עבודתו באפל, דידייה אלגרוצ'י היה מנהל מחלקת השבבים של החברה. הוא נמנה מבין אלו שהובילו את פיתוח המעבדים של אפל, אשר שולבו במכשירי האייפון ומחשבי המק. אותם מעבדים, החליפו את המעבדים של אינטל והם שיחקו תפקיד מרכזי בצלחתם הגדולה של מחשבי המקבוק בשנים האחרונות. 
Rain AI, השכילה להבין את המצב בשוק וגייסה את דידייה אלגרוצ'י, תמורת שכר גבוה על מנת שיסייע לה בפיתוח שבבים מוליכים למחצה המיועדים לשימוש טכנולוגית בינה מלאכותית וחסכוניים בחשמל על ידי עיבוד נתונים במקום שבו הם מאוחסנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה