דיגיטל וטק
גוגל מאבדת דומיננטיות? הסטארטאפ החדש שסוחף את המשקיעים
הבינה המלאכותית הביאה לשינויים דרסטיים ביחסי הכוחות בתעשיית הטק העולמית, כאשר גם חברות ענק כמו גוגל, נאבקות על שימור הדומיננטיות שלהן. אך הנתונים מראים שלאט לאט המתחרים כובשים את הקהל והלקוחות כשאחד הבולטים הסטארטאפ פרפלקסיטי שגייס לאחרונה 250 מיליון דולר
עד לאחרונה, יחסי הכוחות בשוק מנועי החיפוש היו קבועים, כאשר גוגל, הייתה מעל כולן עם פער עצום בזכות נתח שוק של 81.95%. אך, מהרגע שהבינה המלאכותית נכנסה לתמונה היא טרפה את כל הקלפים בתעשיית הטק בכלל ובשוק מנועי החיפוש בפרט.
על רקע השינויים, גוגל נאבקת בשיניים על מנת לשמר את הדומיננטיות שלה בשוק כאשר רק לאחרונה, הוסיפה למנוע החיפוש שלה יכולות בינה מלאכותית, אך ככול שהזמן עובר זה נהיה יותר ויותר קשה. סקרי שוק מראים שהמשתמשים החלו להשתמש יותר גם במנועי חיפוש אחרים.
אחת המתחרות המובילות שגוגל עוקבת אחרי פעילותה שלה היא סטארט-אפ חיפוש מבוסס בינה מלאכותית פרפלקסיטי (Perplexity). החברה מציעה מוצר חינמי לחיפוש מבוסס בינה מלאכותית אשר מאפשר גם למשתמשים לבחור את מודל הבינה המלאכותית המועדף עליהם, להעלות אליו קבצים כדי שזה ינתח אותם.
בחודש אפריל החברה אמרה שבמהלך כל החודש מנוע החיפוש שלה ענה על 169 מיליון שאילתות. במהלך אותו החודש היא גם פרסמה שהיא גייסה 165 מיליון דולר לפי שווי שוק של מיליארד דולר, אך הנתון הזה השתנה במהירות. על פי דיווחים מגייס כעת 250 מיליון דולר, לפי שווי של כ-3 מיליארד דולר.
עוד ב-
המשקיעים הגדולים לאט לאט משכילים להבין את הפוטנציאל של החברות הללו כאשר בין המשקיעים של פרפלקסיטי, ניתן למנות את סופטבנק היפנית, אנבידיה, מייסד אמזון ג'ף בזוס, חברות הון סיכון ומשקיעים פרטיים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה