דיגיטל וטק

רשות העתיקות מתחדשת? שיתוף הפעולה המסקרן שיוצא לדרך

הגוף הממשלתי וקבוצת ה-IT הישראלית Yael הודיעו על שיתוף פעולה בפרויקט מודרניזציה של מערכות המחשוב. בסופו, יוקם מאגר ארכיאולוגי מהגדולים בעולם. בין השאר, ישולבו טכנולוגיות בינה מלאכותית וביג דאטה. נתח מהמימון יגיע ממערך הדיגיטל המשללתי במסגרת "נימבוס"
מערכת ice | 
חפירות ארכיאולוגיות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
רשות העתיקות הודיעה על הקמת מאגר מיגע לאומי בנושא ארכיאולוגיה. במסגרת הפרויקט, חברה רשות העתיקות לקבוצת ה-IT הישראלית Yael על מנת להקים את הפרויקט שיכלול מודרניזציה של מערכות המחשוב ברשות, שילוב של ביג דאטה ובינה מלאכותית. הפרויקט צפוי להיות מהגדולים בעולם בתחומו. 
הפרויקט צפוי לאפשר אינטגרציה מקיפה של מערכות מידע על-מנת ליצור מאגר ממוחשב ארכיאולוגי מהגדולים בעולם. הפרויקט כבר החל לגרוף שבחים ברחבי העולם. המהלך הוצג כפרויקט מוביל בכנס השנתי של גוגל קלאוד בישראל. לדבריי אלבי מלכה, סמנכ"ל טכנולוגיות ברשות העתיקות, העבודה על הפרויקט היא חלק מתוכנית אסטרטגית למודרניזציה של מערכות הרשות. 
חלק מתקציב הפרויקט מגיע ממערך הדיגיטל הממשלתי ואג"ת במסגרת פרויקט נימבוס. השלמתו של המהלך צפויה להימשך כמה שנים, אך בסופו צפויה המערכת להיות יעילה יותר גם עבור חוקרים ושיתופי פעולה בין משרדיים וגם עבור שירות אזרחי וגישה לשאילתות ושירותים בירוקרטיים. גם בקבוצת Yael בירכו על שיתוף הפעולה וסיפרו כי הפרויקט ידגים את יכולות האינטגרציה של הקבוצה, שתהיה אחראית על צדדים שונים במימושו, כגוף בעל ידע ויכולות מקיפות בתחומים טכנולוגיים מקוונים שונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה