דיגיטל וטק

באג בן 55: התקלה שהתגלתה במשחק המחשב הקלאסי מ-1969

מהנדס תוכנה לשעבר בשם מרטין סי. מרטין גילה באג במשחק Lunar Lander משנת 1969. הוא חשף שגיאה בקוד הפיזיקה שנכתב על ידי ג'ים סטורר, בן 17 אז. הבאג השפיע על חישוב זמן הנחיתה, אך המשחק נשאר פופולרי ומהנה למרות זאת
רפאל בן זקרי | 
פורטנייט (צילום shutterstock)
לאחר 55 שנים, מהנדס תוכנה לשעבר גילה באג במשחק המחשב Lunar Lander משנת 1969. מרטין סי. מרטין, מומחה לאינטליגנציה מלאכותית ומפתח משחקים, מצא את הבאג בקוד הפיזיקה של המשחק, שנכתב על ידי תלמיד תיכון בן 17, ג'ים סטורר.
המשחק, Lunar Lander, איפשר לשחקנים לשלוט בנחיתת מודול ירח על פני הירח, תוך ניהול זהיר של השימוש בדלק להשגת נחיתה תקינה. המשחק נבנה במקור על מחשב  PDP-8 ונכתב בשפת התכנות FOCAL, והציג את הפעולה בעדכוני טקסט בלבד אולם היווה בסיס לגרסאות מתקדמות יותר.
מרטין גילה את הבאג בזמן שניסה למצוא את האסטרטגיה האופטימלית לנחיתה עם היעילות המקסימלית של הדלק, טכניקה המוכרת במשחק Kerbal Space Program כ"נחיתת התאבדות". לפי מרטין, הבאג נבע מהיעדר "חילוק בשתיים" בפורמולה לחישוב המסלול, דבר שגרם להערכה שגויה של זמן הנחיתה.
למרות הבאג, מרטין התרשם מהיכולת המתמטית הגבוהה של סטורר, שבנה את המשחק בעזרת אביו הפיזיקאי, בגיל צעיר במיוחד. המשחק נותר פופולרי על אף הבאג, ומוכיח שדיוק מוחלט לא תמיד הכרחי לחוויית משחק מרתקת. בפברואר האחרון באג בתאריך גרם לקריסת מחשבים רבים ברחבי העולם.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה