דיגיטל וטק

ניצחון למיקרוסופט ו-OpenAI: תביעת הענק נגדן נדחתה

חברת הבינה המלאכותית OpenAI, נתונה כעת בשרשרת של תביעות כאשר ברובן נטען שהיא עשתה שימוש ללא רשות במידע על מנת לאמן את ChatGPT. כעת, החברה רושמת ניצחון קטן כאשר אחת התביעות נגדה נדחתה על ידי בית המשפט הפדרלי
מערכת ice | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום shutterstock)
סמוך לאחר שחברת הבינה המלאכותית OpenAI, השיקה את הצ'אטבוט שלה ChatGPT, היא והמשקיעה הגדולה ביותר של מיקרוסופט, החלו להתמודד עם גל תביעות שהוגשו נגדן בטענה שעשו שימוש ללא רשות במידע על מנת לאמן את ChatGPT.
כעת, על פי פרטים שפורסמו לראשונה בריוטרס, השתיים רשמו זה עתה ניצחון קטן כאשר בית משפט פדרלי בקליפורניה החליט לדחות את הבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגדן בטענה שהשתמשו בלא רשות במידע אישי שנלקח מרשתות חברתיות, כדי לאמן את ChatGPT כיצד להגיב לפניות אנושיות בשל טעמים טכניים.
בנימוקים להחלטה לדחות את התביעה, בית המשפט טען שהפעם התביעה כפי שהוגשה הייתה מוגזמת באורכה וכללה טענות רבות שהיו מיותרות, אשר שהקשו על דיון מהותי בסיכויי התביעה. יתרה מזו, הבקשה כללה מידע רב שכלל איננו קשור או מבוסס ורטוריקה שאינה הולמת לדיון בבית משפט. בית במשפט הפדרלי אף ציין שהוא מבין את החששות שנוצרים בשל התפתחות הבינה המלאכותית, אבל התובעים צריכים להבין שהם עומדים בפני בית משפט ולא אסיפה כללית של הציבור.
כאמור זוהי לא התביעה הראשונה שהוגשה נגד OpenAI בגין הטענה הנ"ל, ההפך היא מהווה חוליה בשרשרת התביעות שהוגשו נגדה. רק בשנה שעברה, הוגשה נגדה תביעה ייצוגית שיש לה הרבה קווי דימיון לזו שנדחתה זה עתה על ידי מערכת המשפט בארה"ב. כמו כן, ניתן גם למנות את התביעות שהגישו סופרים מובלים ועיתונים מוכרים בטענה שהחברות השתמשו ביצירותיהם ללא רשות על מנת לאמן את ChatGPT.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה