דיגיטל וטק

שרה סילברמן נגד ChatGPT: למה היא תובעת את OpenAI ומטא?

הקומיקאית והסופרת האמריקאית תובעת את OpenAI ואת מטא בגין הפרת זכויות יוצרים בטענה כי מודלי הבינה המלאכותית שלהן אומנו באמצעות אחד מהספרים שלה ללא רשות
מערכת ice | 
שרה סילברמן (צילום ויקיפדיה)
הקומיקאית והסופרת האמריקאית שרה סילברמן תובעת את מפתחת ChatGPT OpenAI ואת מטא בגין הפרת זכויות יוצרים בטענה כי מודלי הבינה המלאכותית אומן באמצעות אחד מהספרים שלה ללא רשות.
סילברמן הגישה את התביעות יחד עם שני סופרים, כריסטופר גולדן וריצ'רד קאדרי, שבהן הם טוענים כי דגמי הבינה המלאכותית שפותחו על ידי OpenAI ומטה השתמשו בעבודתם כחלק מנתוני ההדרכה שלהם. כלים כמו ChatGPT מבוססים על מודלים של שפות גדולות המוזנות בכמויות אדירות של נתונים שנלקחו מהאינטרנט על מנת לאמן אותם לתת תגובות משכנעות להנחיות טקסט ממשתמשים.

התביעה נגד OpenAI טוענת ששלושת המחברים "לא הסכימו לשימוש בספרים המוגנים בזכויות יוצרים שלהם כחומר הדרכה עבור ChatGPT. עם זאת, החומרים המוגנים בזכויות יוצרים שלהם נבלעו ושימשו לאימון ChatGPT." התביעה הנוגעת למטא טוענת ש"רבים" מהספרים המוגנים בזכויות יוצרים של המחברים מופיעים במערך הנתונים שבו השתמש הבעלים של פייסבוק ואינסטגרם, מארק צוקרברג, כדי להכשיר את LLaMA, קבוצה של דגמי AI בבעלות מטא.
התביעות טוענות שעבודות המחברים הושגו מאתרים של "ספריית צל" - אתרים שמחזיקים בספרים שלמים בחינם כקובצי PDF. האתרים האלה הם מאגר פורה מאוד עבור חברות המפתחות מודלים של בינה מלאכותית
התביעה נגד OpenAI כי הם השתמשו בשלושה ספרים: The Bedwetter של סילברמן, Ararat מאת גולדן, ו-Sandman Slim של קאדרי. התביעה נגד מטא טוענת כי היא השתמשה ביצירות מרובות של קאדרי וגולדן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה