דיגיטל וטק

מטא מסתבכת עם האיחוד האירופי: חקירה שנייה בתוך חודשיים

מטא ממשיכה להסתבך עם האיחוד האירופי: לאחר שבחודש שעבר, אנשי הנציבות האירופית פתחו נגד החברה בהליך משפטי, כעת המצב מדרדר. נציבות האיחוד האירופי פתחה בחקירה נגד פייסבוק ואינסטגרם על מנת לבחון אם הן גורמות להתמכרות בקרב ילדים. במידה וימצאו הפרות, מטא עתידה לחטוף קנסות כבדים

מערכת ice | 
מטא-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
האיחוד האירופי, הודיע שיפתח בחקירה נגד תאגיד מטא, אשר בבעלותו נמצאות פייסבוק, אינסטגרם, וואטצאפ ות'רדס. במרכז הפרשה עומדת הטענה שמטא הפרה את חוקי התוכן המקוון של האיחוד בנוגע לבטיחות ילדים ברשת.
לפי הפרטים, אשר פורסמו לראשונה היום (חמישי) ב-CNBC, במסגרת החקירה הנוכחית, הנציבות האירופית תבחן האם הרשתות פייסבוק ואינסטגרם, אשר נמצאות בבעלותה של מטא, מסוגלות לגרום להתמכרות התנהגותית בקרב ילדים.
תיירי ברטון, נציב האיחוד האירופי, התייחס לדברים ואמר כי: "אנחנו לא משוכנעים שמטא עשתה מספיק כדי לעמוד בהתחייבויות חוק השירותים הדיגיטליים על מנת להפחית את הסיכונים של השפעות שליליות על הבריאות הפיזית והנפשית של צעירים אירופאים בפלטפורמות שלה פייסבוק ואינסטגרם".
במסגרת ההצהרה שנמסרה מטעם האיחוד נכתב בין היתר ששיטת אימות הגיל של מטא לא עושה את העבודה כמו שצריך ובשל כך, ילדים שמחזיקים משתמשים ברשתות החברתיות שבבעלותה, נחשפים לתוכן בלתי הולם לגילם. בחקירה הנוכחית, הנציבות תבחן האם קיימות בשתי הפלטפורמות הללו השפעות ממכרות אפשריות, אשר במסגרתן האלגוריתם מציג למשתמשים מתחת לגיל המותר תוכן שלילי. אם החקירה תתקדם לכיוון חיובי ואנשי האיחוד ימצאו שבפלטפורמות של מטא מתרחשות הפרות, החברה עלולה לקבל מאיחוד קנסות גבוהים במיוחד שיכולים אף להגיע עד לכ-6% מהמחזור השנתי של החברה. 
כזכור, זהו לא ההליך היחיד שמנהלים אנשי האיחוד נגד התאגיד בניהולו של מארק צוקרברג. רק בחודש שעבר, האיחוד החל בהליכים רשמיים נגד החברה בנוגע להתנהלותה סביב תוכן פוליטי שמופץ בפלטפורמות שבבעלותה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה