דיגיטל וטק

מיקרוסופט לפני גל פיטורים? "השינויים מבוססים על ההעדפה שלנו"

לצד התוכניות השאפתניות שיש לה בנוגע לפעילותה בשוק הגיימינג ובהמשך לגל הפיטורים שהוכרז לאחרונה, מיקרוסופט, הודיעה על סגירת ארבעה אולפני גיימינג שנמצאים בבעלותה. כיצד כל זה ישפיע על השוק? כל הפרטים
עידו מור | 
מיקרוסופט תפטר אלפי עובדים (צילום shutterstock, pixabay)
בצל הדוחות כספיים המוצלחים שהציגה ובמקביל, לחזון היומרני שלה בנוגע לעתידה בשוק הגיימנג. מיקרוסופט, הודיעה כעת שהיא עומדת לסגור ארבעה אולפני גיימינג שנמצאים בבעלותה.
על פי דיווח של BBC, החברה, החליטה לסגור את סטודיו טנגו גיימוורקס שבטוקיו, ארקיין אוסטין שבטקסס וסטודיו אלפה דוג (Alpha Dog) הקנדית. נוסף על כך, ראונדהאוס גיימס, ימוזג תמוזג לאולפני ZeniMax Online. כלל השינויים המתוארים לעיל, יבוצעו בבת'סדה, חברת בת שמיקרוסופט רכשה ב-2020 עבור 7.5 מליארד דולר.
 
נכון לעכשיו, החברה טרם ציינה כמה משרות היא עומדת לקצץ בעקבות המהלך הנוכחי. אך, בצל גל הפיטורים האחרון שפורסם, במהלכו היא שלחה הביתה 9% (1,900 עובדים) מעובדי חטיבת הגיימינג שלה, אשר שמונה לפי שעה 22 אלף עובדים, ניתן לשער שמהלך דומה עתיד לבוא.  
מאט בוטי, המנהל את כל אולפני הגיימינג במיקרוסופט, הודיע על הצעדים הללו במסגרת מייל ששלח לעובדים, בו כתב: "השינויים הללו מבוססים על ההעדפה שלנו למשחקים מצליחים והמשך ההשקעה שלנו בפורטפוליו הלהיטים והעולמות האהובים של בת'סדה שטיפחנו במשך עשורים". 
לפי הודעת מיקרוסופט, "חלק מחברי הצוות" עתידים להצטרף לאולפנים פתוח אחרים והיא אף מתכננת לפצות שחקנים שהזמינו מראש תכנים להורדה עבור משחקים שלא ייצא בסוף לשוק. 
 
לאחר הפרסומים על המהלך, החברה ספגה ביקורות קשות מצד הצרכנים, הגיימרים, מצד גורמים בתעשיה ואף מגורמים בחברה עצמה. דינגה באקאבה, שעומד בראש אולפני ארקיין ליון, צייץ על כך ב-X (טוויטר לשעבר): "רשות להיות אנושי: לכל מנהל בכיר שקורא את זה, זו תזכורת ידידותית שמשחקי מחשב הם חלק מתעשיית בידור ותרבות. התפקיד שלכם כתאגיד הוא לדאוג לאמנים שלכם ולעזור להם ליצור ערך עבורכם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה