דיגיטל וטק

יום האישה הבינלאומי: הכלי הטכנולוגי שישנה את כללי המשחק

לראשונה בישראל, יוקם מחוון (דשבורד) אלימות מגדרית. מאי גולן, השרה לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה: "כשהמידע והנתונים יהיו נגישים לציבור הרחב, נוכל לפעול בצורה יעילה יותר לצמצום ולמיגור האלימות"
מערכת ice | 
יום האישה הבינלאומי 2024 (צילום shutterstock)
בימים אלו הרשות לקידום מעמד האישה במשרד לשוויון חברתי, מקימים מחוון (דשבורד נתונים) לאלימות מגדרית מתוכלל בין כלל משרדי הממשלה השונים ויספק נתונים של אלימות פיזית, מינית, כלכלית ונפשית לפי אזורים גיאוגרפים, מצב סוציו-אקונומי ועוד.
מזה כחודשיים, ברשות לקידום מעמד האישה בוחנים את ההשלכות של מלחמת חרבות ברזל על חייהן של נשים, במטרה לקדם מענים ייחודיים לנשים בעת חירום, החל משיחות ומפגשים שנערכו עם ארגוני חברה אזרחית וגורמים מקצועיים מתחום הרווחה, התקבלה ההבנה כי העלייה בממדי הפגיעות והאלימות שחוות נשים בעת המלחמה, מחייבת הקמת מאגר נגיש לידע ונתונים רשמיים על אלימות מגדרית. 
עד כה לא הייתה למדינת ישראל תמונה כוללת של אלימות מגדרית וברשות לקידום מעמד האישה אמרו כי הצורך בהקמת לוח מחוונים למידע על אלימות מגדרית עלה כבר לפני מספר שנים והתגבר באופן משמעותי בעת הלחימה. לוח המחוונים יבטיח כי נתונים אלה יהיו נגישים לכלל האוכלוסייה כולל מקבלי ההחלטות לצורך תכנון, קביעה ומעקב וללא חדירה לפרטיות.
לוח המחוונים על אלימות מגדרית נבנה בשיתוף פעולה הדוק עם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ועתיד לקדם את ההבנה של היקף התופעה, דפוסי הפגיעות המגדריות, הקצאת משאבים יעילה לפיתוח מדיניות הגנה על נשים מפני אלימות, מיקוד בהסברה ואסטרטגיות של מניעה.
 
על פי החוק, אלימות מגדרית הינה אלימות המתרחשת על רקע מגדרו או מינו של אדם וכוללת מנעד רחב של סוגי אלימות פיזית, מינית, כלכלית ונפשית. יצירת לוח מחוונים מקיף בנושא אלימות מגדרית תקדם את ההבנה, הטיפול ובסופו של דבר את המאבק לצמצום ומיגור אלימות נגד נשים. בשלב הראשוני, הלמ"ס והרשות לקידום מעמד האישה יחלו לאסוף את המידע ממשרדי הממשלה השונים כבסיס נתונים מסייע בכל מה שקשור לאימות אלימות מגדרית מדווחת. 
מאי גולן, השרה לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה הסבירה על החשיבות של מחוון רשמי של מדינת ישראל "כשהמידע והנתונים יהיו נגישים לציבור הרחב, נוכל לפעול בצורה יעילה יותר לצמצום ולמיגור האלימות. השימוש במחוון עשוי להביא להבנה טובה יותר של התופעה, בין אם זה בהקצאת משאבים יעילה, פיתוח מדיניות להגנה על נשים, קידום מחקר והכנת תכנית אסטרטגיות מניעה של אלימות מגדרית".
 
מירב שטרן, מנכ"לית המשרד לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה (מ"מ): "מחוון אלימות מגדרית הוא כלי חשוב במאבק נגד אלימות מגדרית. ביחד עם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והרשות לקידום מעמד האישה, נייצר מאגר נתונים ייחודי שיסייע בהבנה עמוקה ובפתרון בעיות של אלימות מגדרית".
פרופ' ירון פלוס, הסטטיסטיקן הלאומי ומנהל הלמ"ס: "אני מודה לרשות לקידום מעמד האישה במשרד לשוויון חברתי ולקידום מעמד האישה על שיתוף הפעולה החשוב בהקמת לוח מחוונים בנושא אלימות מגדרית. מידע ונתונים עדכונים ואיכותיים הם הבסיס לתהליכי קבלת החלטות במדינות מתקדמות. הפעילות תאפשר להשוות את המצב בישראל מול המצב במדינות מפותחות אחרות, ולבחון את מגמת השתפרות במשך השנים. בנוסף, הפעילות תאפשר להשוות בין רשויות שונות ולקבוע מדיניות לקידום אזורים בעייתיים.  לוח המחוונים יהיה נגיש גם לציבור ויאפשר לכל אזרח ללמוד על התופעה והדרכים לטיפול בה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה