תרבות ופנאי

הפסטיבל הבינ"ל ה-18 לקולנוע גאה יוצא לדרך: "אותנו לא תשתיקו"

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה, יוצא לדרך ופותח את שנתו ה-18. הפסטיבל יערך בכמה מוקדמים בארץ. במסגרת הפסטיבל יחולקו פרסים בין היתר גם לשחקנית גילה אלמגור. מארגני הפסטיבל במסר לממשלה: "אותנו לא תשתיקו" 

מערכת ice |  1
דגל הגאווה (צילום פלאש 90/ דניאל דרייפוס, unsplash)
הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה ייפתח בטקס פתיחה חגיגי ב-19 באוקטובר. בטקס הפתיחה יוענק פרס אות ההוקרה המסורתי של הפסטיבל לאשת הקולנוע והפעילה החברתית, אביגיל שפרבר ופרס הוקרה לאייקון התרבות לשחקנית גילה אלמגור.
ב-22 באוקטובר פסטיבל הקולנוע הגאה יקיים את יום תעשיית הקולנוע הגאה. במסגרתו, יוענק בטקס חגיגי פרס ההוקרה של הפסטיבל למלכת הקולנוע והתיאטרון הישראלי, גילה אלמגור.
השחקנית  גילה אלמגור, היא חברה ותיקה של קהילת הלהט"בק בישראל. היא השתתפה בסרט "מחבואים" הנחשב לסרט הקולנוע הגאה הראשון בתולדות הקולנוע הישראלי. כמו כן מאז השתתפה בסרטים נוספים הקשורים לקהילה הגאה.
יאיר הוכנר, מייסד ומנהל פסטיבל הקולנוע הגאה אמר: "זהו כבוד גדול להעניק את אותות ההוקרה בפסטיבל לשתי יוצרות, נשים אמיצות ששינו כל אחת בדרכה את התרבות הישראלית ועשייתן הפכה את עולמנו למקום טוב יותר. גילה אלמגור היא אייקון ישראלי ובינלאומי. חברה אמיתית של הקהילה הגאה. אביגיל שפרבר היא קולנועית אדירה ואקטיביסטית פורצת דרך, תרומתה לקהילה הלהט"בית בכלל ולנשים לסביות דתית בפרט היא עצומה.
הוכנר הוסיף ואמר: "כמו בכל שנה הפסטיבל יתקיים במספר מוקדים ברחבי הארץ אבל השנה חשוב לנו במיוחד להדגיש זאת: הקהילה הלהט"בקית היא כאן בתל אביב ובכל מקום ובכל פינה ברחבי הארץ. השנה תוכלו לצפות בסרטים בסינמטק תל אביב, מרכז תרבות אניס ביפו, סינמטק חיפה, סינמטק ירושלים, סינמטק ראש פינה, סינמטק חולון ובבית הגאה בבאר שבע. אנחנו לא ניתן לשרים וח"כים בממשלה הזאת להפחיד אותנו, לפגוע בזכויות שיש לנו במדינה הזאת שאנחנו אזרחים שלה ומשלמים בה מיסים כמו כל אזרח אחר. אותנו לא תשתיקו".     
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המגזר הכי קולני ותוקפני באמירה: "לא תשתיקו אותנו"
    ארז 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אירוניה מבדחת
    סגור