תרבות ופנאי

בית"ר ירושלים תנקום בהתאחדות? זה המסר של מיקי זוהר לאוהדים

לקראת משחקה של נבחרת ישראל מול אנדורה באצטדיון טדי חשש במשטרה מנקמה של אוהדי בית"ר בהתאחדות. שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "השמירה על הסדר במשחק של הנבחרת תגרום לנו להציל את בית״ר ירושלים מעצמה. הנבחרת הלאומית מייצגת את ישראל מול כל העולם, אסור לנו לפגוע בה"
דוד זולדן | 
מיקי זוהר (צילום shutterstock, פלאש 90/ תומר נויברג)
לקראת המשחק בין נבחרת ישראל לנבחרת אנדורה באצטדיון טדי ביום שני הקרוב במסגרת מוקדמות אליפות אירופה: השר לביטחון לאומי, סמפכ״ל משטרת ישראל ושר התרבות והספורט קיימו דיון היערכות מקיף במטרה להילחם באלימות במגרשי הכדורגל
השר לביטחון לאומי: ״לא נאפשר אלימות. אנחנו מגויסים כאן במאה אחוז, כדי שהמשחק יעבור בשלום, כדי שהספורט יהיה חוויה ולא מלחמה ושמדינת ישראל תנצח״
סמפכ״ל משטרת ישראל ניצב אבשלום פלד: ״משחק של הנבחרת זה סמל לאומי ומשטרת ישראל תפעל כדי שמשחק הנבחרת יתקיים ללא אירועים חריגים. מחוז ירושלים ערוך באופן מיטבי בתוך שטח האצטדיון ומסביבו ויסכל כל ניסיון להפר את הסדר״
שר התרבות והספורט: ״אנחנו מצילים את אוהדי בית״ר ירושלים מנזק עצום כי אם תהיה פריצה למגרש, הנזק שיגרם לקבוצה עלול להיות בלתי ויפגע אנושות בספורט בישראל״
במטרה למגר את האלימות בספורט , השר לביטחון לאומי ח״כ איתמר בן גביר קיים היום (15.6.2023, כ״ו סיוון תשפ״ג) דיון עם שר התרבות וספורט מיקי זוהר ועם התאחדות לכדורגל בהשתתפות סמפכ״ל משטרת ישראל אבשלום פלד, ממ״ז ירושלים דורון תורג׳מן, פרקליטות המדינה שפועלת למניעת אלימות וגזענות בספורט, מנהל אצטדיון טדי, ברק ג'ורג'י, מנכ״ל ההתאחדות לכדורגל ניב גולדשטיין, משה עגייב, מנהל הלוגיסטיקה ועמוס מאיר קב"ט ההתאחדות לכדורגל.
המשחק מתקיים בצל מחאות אוהדי בית״ר ירושלים כנגד החלטת בית הדין על ענישה כנגדם על רקע התפרעות האוהדים במשחק גמר הגביע. החלטת בית הדין להתאחדות הכדורגל מיום 13.6.2023 להענשת הקבוצה, לאחר התנהגות האוהדים בסיום משחק גמר גביע המדינה, מגבירה את הרגישות לקראת המשחק. במטרה לשמור על הסדר שוטרים רבים במשטרת ישראל, יהיו פרוסים באצטדיון טדי.
 
השר לביטחון לאומי ח״כ איתמר בן גביר: ״נבחרת ישראל היא סמל. ואסור שהאלימות על המגרשים תפגע בה. בהתאם למדניות שלי למיגור תופעת האלימות, משטרת ישראל מובילה את השמירה על הסדר במשחק ניתן תמיכה מלאה למשרד התרבות והספורט, מדובר על אירוע לאומי וחובתנו שיתנהל בצורה מיטבית. אנחנו מגויסים כאן במאה אחוז, כדי שהמשחק יעבור בשלום ושנוכל לראות בספורט חוויה ולא מלחמה. זימנתי היום לכאן את מפקד מחוז ירושלים, בכירים במשטרה, בכירים בהתאחדות ומנכ"ל ההתאחדות, במטרה לעשות הכול כדי שהמשחק יעבור בשלום ושמדינת ישראל ונבחרת ישראל תצליח״.
שר התרבות והספורט מיקי זוהר: ״אני מודה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שלוקח את העניינים לידיים, לצערי ללא כניסתו לנושא האלימות בספורט ועזרת משטרת ישראל לא תהיה לנו דרך לטפל בנושא האלימות בספורט. זו בשורה אמיתית שהשר לביטחון לאומי לוקח את העניינים לידיים ואני שמח שכולנו משלבים כוחות כי רק ככה נמגר את תופעת האלימות בספורט שחצתה כל גבול אפשרי בתקופה האחרונה. שמירה על הסדר במשחקים זה יעד ולא נוכל לאפשר אלימות במגרשים ללא קשר לזהות הקבוצה. השמירה על הסדר במשחק של הנבחרת תגרום לנו להציל את בית״ר ירושלים מעצמה. הנבחרת הלאומית מייצגת את ישראל מול כל העולם, אסור לנו לפגוע בה ולא נקבל זאת בשום אופן. אם לא נמגר את התופעה הזו לא יהיה לנו ספורט בישראל״.
סמפכ״ל משטרת ישראל ניצב אבשלום פלד: ״משחק של הנבחרת זה סמל לאומי ולכן משטרת ישראל תפעל כדי שמשחק הנבחרת יתקיים ללא אירועים חריגים. מחוז ירושלים ערוך באופן מיטבי בתוך שטח האצטדיון ומסביבו ותסכל על ניסיון להפר את הסדר״.
מנכ״ל התאחדות הכדורגל ניב גולדשטיין: ״השר בן גביר ונציגי משטרת ישראל מודעים לאיומים, לסכנות ולפוטנציאל הנזק העצום שיגרם לנבחרת, לכדורגל הישראלי ולמדינת ישראל אם חלילה תהיה פעילות עבריינית של אוהדים. אני מאמין כי ההיערכות וניהול המשחק יוכיחו את היכולות של גורמי אכיפת החוק להתמודד עם מי שמבקשים להפר אותו. ביום ראשון בבוקר נבחן יחד עם משטרת ישראל את אפשרות חידוש מכירת הכרטיסים, בהתאם לאופן התקין ביותר בו יעבור משחק הנבחרת הצעירה הערב, כדי שכמה שיותר אוהדים, מכל הקבוצות, מכל גווני החברה הישראלית, יגיעו לתמוך בנבחרת של כולנו בדרך ליורו 2024״.
מנהל אצטדיון טדי ברק ג׳ורג׳י: ״הירתמות השר לביטחון לאומי והיערכות המשטרה ומחוז ירושלים מסייעת לנו רבות. יחד עם המגנומטרים אני בטוח שהמשחק הזה ישמש כפיילוט לשאר האצטדיונים״.
המשחק צפוי להתקיים ביום שני 19.6.2023 באצטדיון טדי בירושלים במסגרת מוקדמות אליפות אירופה בין ישראל לרואנדה, ואליו על פי ההערכות צפויים להגיע כ- 15,000 אוהדים. נכון להיום נמכרו 12,000 כרטיסים. החניונים שיהיו פתוחים לרווחת הציבור הרחב: חניון הגן הטכנולוגי, קניון מלחה, גן החיות והר הרצל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה