תרבות ופנאי

נפרדים מיהונתן גפן: "תודה על כל מה שנתת לנו"

ענק התרבות, שייצר אוצר שלם של שירים, סיפורים ומחזות אהובים, הלך לעולמו בגיל 76 בלבד
מערכת ice |  3
יהונתן גפן (צילום יוטיוב/ מפעל הפיס)
בגיל 76 בלבד, המשורר, המחזאי, הסופר, העיתונאי, הסאטיריקן, הפובליציסט, העורך, התסריטאי, הפזמונאי, המתרגם, הקומיקאי והמנחה הישראלי יהונתן גפן, אביו של הזמר אביב גפן, הלך לעולמו. "בצער רב המשפחה מודיעה על פטירתו של אהובנו יהונתן גפן", נמסר מטעם המשפחה. פרטים על הלוויה ימסרו במועד מאוחר יותר.
"יהונתן גפן, ענק יצירה, הלך לעולמו בגיל 76. יהי זכרו ברוך," כתב עיתונאי ידיעות אחרונות רז שכניק. 
 
"כולם מתים. אבל איכשהו, הקצב לאחרונה מרגיש לי ממש מהיר מדי. תודה יהונתן גפן על כל מה שנתת לנו. בעיקר על הכבש השישה עשר שכבר עובר מדור לדור", כתב עיתונאי הארץ חן מענית.
 
"הילדה הכי יפה בגן זה השיר שאני שר לאישתי, זה השיר הכי אהוב עליי. הכבש ה-16 זה התקליט שצרוב בליבי. יהונתן גפן, סמל תרבות, הלך מאיתנו! פשוט מזעזע מכמה ענקי תרבות ישראלים נפרדנו השנה. אני מבקש לחבק את נורית גפן, אביב גפן, שירה גפן ואת הנכדים. מי ייתן ולא תדעו עוד צער. יהונתן השאיר מורשת לעד, לעד, לעד", כתב איש הפרסום רני רהב. 
 
"כשהייתי בכיתה ט' ב-1977 רומן הבוסר של יהונתן גפן יצא לאור. הייתי מוקסם מ"שיני חלב". ב-1988 יצא 'רומן רוסי' של מאיר שלו, שעלילתו נטועה באותם נופי נַהֲלָל ועמק יזרעאל. שניהם, מאיר שלו ויהונתן גפן, הלכו מאיתנו החודש," כתב שדרן רדיו 103 בועז כהן. 
 
עיתונאי חדשות 13 ברוך קרא ציטט את השיר "לילה טוב" מהאלבום "הכבש השישה עשר".
 מנהלו המיתולוגי של גפן, בועז בן ציון אמר בשיחה עם ynet: "רק אתמול הוא צלצל למשרד ודיבר על תוכניות עתידיות, היינו מדברים פעמיים-שלוש בשבוע. זה יום עצוב לחברים שלנו ויום עצוב לתרבות הישראלית. אני מקווה שראש הממשלה לא ישכח ויגיד מי זה יהונתן גפן. הוא היה חבר אישי קרוב ל-40 שנה אין ולא היו הרבה חברים כמוהו".
"יונתן גפן נתן לי את ההזדמנות הראשונה כזמר ואף כתב לי שירים שנהיו נצחיים. וזה לא היה סיפור של חורף בלבד תקופה בה נעלמים טובי היוצרים שלנו", אמר המוזיקאי מיקי גבריאלוב. 
 
אושיק לוי, שעבד בעבר עם גפן, ספד לו: "אני מכיר את יהונתן הרבה מאוד שנים. את השיר 'יהונתן סע הביתה' כתב לי כשהיינו בלונדון. לאורך כל השנים היינו חברים מאוד טובים, זאת אבדה גדולה וענקית. הוא אמר את כל מה שיש לו על הלב ותמיד היה ישר עם עצמו ודעותיו".
 
"זו בשורה עצובה ביותר", אומר איש הטלוויזיה והרדיו יואב גינאי, "הוא נכנס לנפשם של הילדים. עצב שגם אולי מסמל את מותו של הדור הזה. זה שגפן נפרד מאיתנו דווקא בימים האלה הוא סמלי. יונתן שירת בצנחנים אבל מהר מאוד התפקח והבין שהדברים הם לא כפי שמנסים לצייר אותם. הוא יצא נגד כל מה שנקרא ממסד בגדול. זו הייתה תכונה שלו, לבקר את כל מה שנחשב קדוש בעיני הסובבים. הוא יצא נגד חברות לול, נגד ניצול הנשים שם, הסמים והתרבות של אורי זוהר. לא עשה חשבון ולא היה לו אכפת אם זה יפגע לו בקריירה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יהי זיכרון ברוך
    עדן 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלך בטרם עת. יצירותיו יזכרו לעד??
    סגור
  • 1.
    אני לא עצובה ולא שמחה
    ריקי 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמביוולנטית ההגדרה ישראל אבלה? חברים יש פה דור ענקי ועצום שלא יודע מיהו האיש? מה זה הביטוי ישראל אבלה על לכתו של...?מי זה ישראל?מטורפים רדו מהגגות יש פה רוב ענקי שלא חש כלום היום
    סגור
  • רוב ענקי שלא מכיר את שיריו הוא רוב חלול
    גיל 04/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שתי מדינות לשני עמים. אתם תמשיכו עם (תת) התרבות שלכם ולא נצטרך לריב יותר.
    סגור