תרבות ופנאי

גילה אלמגור תוקפת: "שרים מבזבזים את השכל שלהם על רוע, בושה"

כחלק מיום המחאה נגד המהפכה המשפטית, התכנסו היום עשרות אמנים מוכרים ל"עצרת חרום של עולם התרבות". הבמאי בני ברבש: "המסיתים מרצח רבין אוחזים בהגה השלטון וממשיכים לירות לכל עבר, להשלים את המלאכה"
מערכת ice |  1
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ גדעון מרקוביץ)
עשרות אמנים מוכרים התכנסו היום ל"עצרת חרום של עולם התרבות והאמנות" ברחבת ספריית בית אריאלה בתל אביב, כנגד המהפכה המשפטית. אליהם הצטרפו מאות מפגינים במסגרת יום ההפגנות שחל ברחבי הארץ.
בין האמנים שהגיעו להפגין: גילה אלמגור, רבקה מיכאלי, בני ואורי ברבש, מיקי גבריאלוב, יוסי מרשק, סי היימן, אחינועם ניני וגיל דור, יוסי מרשק, דרור קרן, נתן זהבי, דרור קרן, חמי רודנר, יוסי אלפי, נתן זהבי, שמואל הספרי, שני קליין, רוני הדר, אילן שיינפלד, רננה רז, טל גורדון ועוד.

פתחה את העצרת השחקנית גילה אלמגור שאמרה: "מאחר שאני לא פוליטיקאית אלא אזרחית ישראלית גאה, מפוחדת, חרדה, ובימים אלה יותר מאי פעם, אני מוצאת לנכון להשמיע גם את קולי. נולדתי כאן ב-1939 בעיצומה של המלחמה ההיא, הנוראה. ולאושרי גדלתי כאן בארץ הטובה, החדשה, הקשה. אבל נולדתי וגדלתי לחופש. לא יהודייה 'מלוכלכת' או 'מסריחה', אלא ילדה גאה וחופשייה במולדת, בארץ שבה החופש הוא ערך עליון.
"אנחנו קוראים כאן בקול גדול - עצרו את החקיקה. שבו, דברו, נצלו את השכל הישר שנתן לכם אלוהים. למה אתם מבזבזים אותם על רוע? על חוקים דרקוניים. בושה וכלימה. תראו מה קורה ברחובות, אנשים יוצאים באלפיהם. אתם לא רואים את זה? שבו ודברו, וניתן לכם כוח ותמיכה. גם אבא שלי קבור פה, הוא נרצח בידי צלף ערבי בעודו בן 25. לא זכיתי להכירו והוא לא הסתכל בעיניי פעם אחת. אבל לא נולדתי לשנאה, להפך, תמיד פחדתי שיגדלו פה עוד ילדים שיוולדו אחרי מות הוריהם. אני פונה למנהיגי הקואליציה - תעצרו. שבו, חשבו, עוד פעם ועוד פעם, עלינו, על ילדינו ונכדינו, שלמענם עשינו הכול שיבואו לארץ החופשייה והדמוקרטית".
הבמאי והתסריטאי בני ברבש נשא דברים חריפים כנגד רה"מ: "האקדח, אותו אקדח. הידיים אותן ידיים. המסיתים אותם מסיתים. ראש הממשלה אותו פרובוקטור העומד על המרפסת בכיכר ציון יורק את אותו ארס שהתיז על ממשלת רבין, רק שעכשיו בנוסף לאקדח המעשן אוחזות הידיים האלה בהגה השלטון. עם אותו אקדח הם ממשיכים לירות לכל עבר, להשלים את המלאכה שלא עלה בידיו של השליח להביא לסיום בנובמבר 1995".
 
הבוקר קרא רן דנקר באינסטגרם שלו לחבריו האמנים להשתתף במחאה: "די להסתתר", כתב בסטורי, "זה הזמן להתאחד מול הציניות והאלימות שהממשלה שלנו מובילה. רוצים לקרוע אותנו אחד מהשני, רוצים להשתיק אותנו, רוצים לרמוס לנו את החופש להיות חופשיים בארצנו. די!".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חופש
    צדק 03/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זהו אז שהתבלבתם אתם לא חיים היום בארץ חופשיה נכון שנולדת היתה לנו ארץ חופשיה היום אחרי שהרודן צורר היהודים אהרון ברק לקח לנו את הארץ החופשיה שלנו ועכשו אנחנו עבדים לבתי המשפט הם גנבו לנו את הדמוקרטיה לא יכול להיות שיש פה מישהו שעל פיו ישק דבר זה יש באירן פה אנחנו רוצים שהעם יקבע לא רודנים שגנבו את המדינה אז התבלבתם
    סגור