תרבות ופנאי

עולם התרבות מצטרף למחאה וקורא לממשלה: "עצרו!"

אחרי מחאת ההייטק ומחאת הכיכרות, גם עולם התרבות מצטרף למאבק נגד המהפכה החוקתית ובמכתב עליו חתומים גופים רבים הם קוראים לממשלה - "עצרו!"
מערכת ice | 
מחאה (צילום shutterstock)
הבוקר (רביעי), בשעה 8:00 נשלח אל ראש הממשלה, שר המשפטים, שר התרבות והיועצת המשפטית לממשלה מכתב בו מצטרף עולם התרבות למאבק של כלל הגופים נגד המהפכה החוקתית בקריאה "עצרו!".
במכתב נכתב "אנו, ארגוני התרבות והאמנות בישראל, מביעים התנגדות מוחלטת לניסיונותיהן של הרשות המחוקקת והמבצעת להחליש את הרשות השופטת ומתוך כך, להביא להפיכה משטרית המשנה את שיטת הממשל ומחסלת את אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל. אנחנו סבורים כי הדבר גורר פגיעה אנושה בחוסנה הלאומי, החברתי, הביטחוני והכלכלי של המדינה.  

"תפקידנו כארגוני התרבות והאמנות בישראל הוא לשמור על עצמאות ומרחבי פעולה לקולות ממגזרים מגוונים, ולאפשר קידום של חופש ביטוי ויצירה, של שוויון ושל שיח ביקורתי. לכן, מחובתנו להצטרף למחאה של גופים נוספים שכבר יצאו בקריאה ולבלום את המהלכים שפוגעים בעצמאותה של מערכת המשפט ובסמכותו של בית המשפט להגן על זכויות הבסיס של כל אדם ללא הבדלי דת, גזע ומין. ללא מערכת המשפט – נהיה נתונים כולנו לרצונו הטוב של השלטון.
"כאנשי תרבות וכאזרחי המדינה, אנחנו רואים לנגד עינינו מציאות הרת אסון המסכנת את המשך החיים המשותפים במקום הזה, ומאיימת לחרב את ערכי המוסר ואת המשך קיומה של ישראל כמדינה שמגינה על כבוד האדם וחירותו.
"אנחנו קוראים לממשלה לחדול מקידום רפורמות המקעקעות את הדמוקרטיה, ולנהוג באחריות המצופה מנבחרי ציבור כלפי כלל אזרחי המדינה ולקיים שיח רחב ככל האפשר לקידום החברה בישראל".
בין הגופים שחתומים על המכתב נכללים: פורום מוסדות תרבות ואמנות בישראל, שח"ם – ארגון השחקנים והשחקניות בישראל, אמ"י – איגוד אמני ישראל, ועוד ארגונים רבים אחרים.
ריקי בליך, יו"ר שח"ם, מסרה: "המהלכים שמקדמת הממשלה בתקופה האחרונה הם איום ממשי על הדמוקרטיה הישראלית. בהפרת האיזונים בין הרשויות ובהחלשה של שומרי הסף אנחנו רואים פתח לפגיעה ממשית בחופש הביטוי והיצירה ובחופש שלנו כאזרחים ואזרחיות במדינה. כאנשי ונשות תרבות – קולנו חייב להישמע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה