תרבות ופנאי

מאור זגורי חושף: "עונה שלמה נגנזה. המציאות חשובה יותר"

אחד היוצרים החשובים בישראל כיום נאלץ להתמודד עם שתי פרשות כואבות שהיו קשורות ליצירות שלו. וגם, מה הוא חושב על סרטים לנוער של היום?
מערכת ice | 
זגורי אימפריה (צילום יחצ)
היוצר והבמאי מאור זגורי היה מעורב או יוזם של כמה מהיצירות הפופולריות בעשור האחרון במדינה. מ"זגורי אימפריה" האישית שהפכה לתופעה, דרך "שבאבניקים" והמחזמר "החבדניקים", ועד לסרט האחרון והחשוף שלו, "בתולים".
5 שנים עברו מאז שזגורי קיבל אור ירוק על התסריט, ועד יציאת הסרט לאקרנים. "כתבתי את התסריט לפני שהייתי אבא, וערכתי אותו אחרי שהייתי אבא", אמר לבן שני בפודקאסט "חומרי גלם".
הסרט, שעוסק בבני נוער, מאופיין בקצב איטי למדי. זגורי אומר שזה בכוונה, וכי החברה טועה באבחנה של הנוער כיום. "במהלך העבודה על הסרט כל מיני יועצים אמרו לי שהנוער לא יבוא לראות את זה. 'זה איטי מדי', 'זה ארוך מדי', 'יותר קאטים', 'הנוער רוצה רק טיקטוק טיקטוק טיקטוק'. אמרתי להם לא. זה לא מה שהנוער רוצה, זה מה שנותנים להם כי חושבים שזה מה שהם רוצים. והנה הם הגיעו לראות את היצירה הזו שבאמת מאתגרת את הצופה ודורשת ממנו לחשוב, והם אוהבים את זה."

עוד נושא ששוחח עליו עם שני, הן ההשלכות של פרשת משה איבגי על הסדרה שלו "זגורי" שאיבגי שיחק בה את תפקיד אביו. זגורי מספר כי איבגי היה מאוד מוערך בעיניו, ו-"בית ספר למשחק". "היה ברור לי שהוא לא יכול להשתתף..וזה נושא מאוד מורכב בשבילי, זו דמות שעבדתי וגדלתי איתה. אבל המציאות יותר חשובה מהטלוויזיה".
לגבי העונה השלישית של הסדרה, הוא אמר שכמעט חשב לבטל אותה כי להוריד את אחת הדמויות הראשיות ללא סיבה זה "לרמות את הצופה". עם זאת, הסדרה תעלה לבסוף, ללא איבגי, לאחר שזגורי נאלץ לכתוב מחדש את התסריט. 
עוד פרשה דומה היא פרשת אייל גולן, שלאחר חשיפתה עלה המחזמר שכתב זגורי - "זה אני", מחזמר המבוסס על שיריו של גולן. "הוא האיידול המזרחי הגדול של ה-20 שנה האחרונות", אמר, "ועם כל הכבוד לדודו אהרון לדוגמא, לא יכלתי לבסס עליו את המחזמר המזרחי הראשון בישראל."
"אני מבין את המורכבות. אבל לא באתי לספר את סיפור חייו, המחזמר מורכב מהשירים, שהם בעצם של כולנו..אנחנו שומעים אותם בטלוויזיה, ברדיו, בהופעות. המחזמר לא נגד שום דבר, הוא בעד משהו...זו היתה ההצגה הראשונה אחרי 15 שעשיתי, שהמשפחה שלי ראתה שם את עצמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה