תרבות ופנאי

277 מול אפס: פורסם הדו"ח המוטה של האו"ם כנגד ישראל

ועדת החקירה של מועצת זכויות האדם של האו"ם, שהוקמה בעקבות מבצע שומר החומות, פרסמה דו"ח המותח ביקורת חריפה על ישראל. רה"מ לפיד: "הדו"ח מוטה, שיקרי, מסית ולא מאוזן באופן בוטה"
מערכת ice | 
העצרת הכללית (צילום אבי אוחיון לעמ)
ועדת החקירה של האו"ם לעניין ישראל פרסמה אמש (חמישי) את ממצאיה, לפיהם "יש יסוד סביר להגיע למסקנות בדבר אי-חוקיות הכיבוש הישראלי של שטחים פלסטינים על פי המשפט הבינלאומי, בשל היותו קבוע ובשל מדיניות הסיפוח בפועל של ממשלת ישראל".
הדו"ח מונה 28 עמודים בהם מוזכרת ישראל 277 פעמים, לעומת אפס אזכורים לחמאס. הדו"ח ממליץ על מעורבות של בית הדין הבינלאומי לצדק בחקירה נגד ישראל, ומציין כי ההתיישבות ביהודה ושומרון מהווה פשע מלחמה. 
זהו הדו"ח הראשון של ועדת החקירה שהוקמה לאחר אירועי "שומר החומות", וישראל מחרימה אותה. הדו"ח אינו עוסק בעימות הצבאי ועוסק בין השאר ב"הפקעה וניצול של קרקעות ומשאבי טבע בידי ישראל". הדו"ח טוען כי "לעתים קרובות קרקע מוחרמת למטרות צבאיות אך משמשת לאחר מכן לבניית התנחלויות".
כמו כן, הוועדה קשרה בין ההצבעה באו"ם לגינוי הסיפוח הרוסי של ארבעה מחוזות אוקראיניים, לבין פעולות ישראל: "כל ניסיון לסיפוח חד-צדדי של שטחה של מדינה על ידי מדינה אחרת הוא הפרה של החוק הבינלאומי והוא בטל ומבוטל".

הוועדה, בראשות נציבת מועצת זכויות האדם בעבר נאווי פילאי, מתכננת להציג את הדו"ח בפני העצרת הכללית של האו"ם כבר בשבוע הבא, וקוראת לה "לבקש חוות דעת מייעצת דחופה מבית הדין הבינלאומי לצדק, באשר להשלכות המשפטיות של סירובה המתמשך של ישראל לסיים את הכיבוש".
ראש הממשלה יאיר לפיד אמר בתגובה לדו"ח: "דווקא משום שלא הייתי ראש ממשלה בזמן מבצע שומר חומות אני רואה חובה להדגיש - דוח האו"ם על המבצע הוא מוטה, שיקרי, מסית ולא מאוזן באופן בוטה. לא כל ביקורת על ישראל היא אנטישמיות, אבל הדוח הזה נכתב בידי אנטישמים, כפי שישראל חשפה כבר, והוא דוח אנטישמי מובהק".
דובר מחלקת המדינה בוושינגטון נד פרייס אמר: "באופן עקבי היחס לישראל במערכת של האו"ם אינו הוגן, כולל בוועדת החקירה הזו. אף מדינה לא צריכה להיות חסינה מבדיקה, אבל אף מדינה לא צריכה לקבל יחס לא הוגן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה