תרבות ופנאי

מארוול גנבה דמות? "יש להם עורכי דין מפלצתיים"

יוצר הקומיקס אורי פינק הסביר: "אין זכויות יוצרים על המילה 'סברה' כי זו מילה כמו ״סופר״ או ״באט״ או ״ספיידר״ ואם אתה יוצר גיבור על ישראלי יש סיכוי סביר שתשתמש בה"
מערכת ice | 
שירה האס (צילום מתוך הסדרה המורדת)
אורי פינק, האיש שיצר את זבנג, אבל גם את סברמן, מי שייתכן שהיווה השראה למארוול עם סאברה, התעורר הבוקר (ראשון) ללא מעט רעש בעקבות ההחלטה של ענקית סרטי גיבורי העל להעניק לשירה האס את הדמות 'סאברה' בסרט הבא של קפטן אמריקה.
פינק הגיב: "אז קמתי לבוקר של אינסוף תיוגים והודעות בעקבות הידיעה ששירה האאס תשחק את הדמות ״סברה״ בסרט הבא של ״קפטן אמריקה״ ושזה הזמן לתבוע את מארוול ולעשות המון כסף אוקיי. אז בואו נבהיר את הדברים. החוברת הראשונה של ״סברמן״ יצאה לאור ביוני 1978".
עוד הוסיף: "הדמות של מארוול ״סברה״ הופיעה לראשונה באוגוסט 1980 אז ברור מי היה קודם. בזמנו, המו״ל והאיש שיצר יחד איתי את הדמות, דייוויד הרמן, באמת שקל לתבוע את ״מארוול״ על הפרת זכויות וכל מיני כאלה אבל אני הורדתי אותו מזה כי- א. איזה סיכוי יש לנו מול חברת ענק כמו ״מארוול״ וצי עורכי הדין שלה ב. לא בטוח שיש לנו קייס".

כמו כן הסביר: "אין זכויות יוצרים על המילה ״סברה״ כי זו מילה כמו ״סופר״ או ״באט״ או ״ספיידר״ ואם אתה יוצר גיבור על ישראלי יש סיכוי סביר שתשתמש בה. וחוץ מזה הכוחות שלה שונים לחלוטין מ״סברמן״ שלנו. שום דבר לא השתנה מאז, חוץ מזה שמארוול הם עכשיו חלק מדיסני עם עורכי דין הרבה יותר מפלצתיים, אז באמת חבל על המאמץ".
לסיום כתב: "די ברור לי שבזמנו מישהו שם ראה את כל ה״הייפ״ שהיה על ״סברמן״ באותה תקופה (הייתה כתבה ב״פיפל״ מגזין!) והלך על הרעיון. אבל אני לא יכול לעשות כלום חוץ מאולי לנסות למשוך קצת תשומת לב לגיבור העל שאיתו התחלתי את הקריירה שלי דרך הבת הלא חוקית שלו…".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה