תרבות ופנאי

נונו, יהודית רביץ וזאב נחמה כבשו את פרסי אקו"ם 2022

אקו''ם עורכת את חלוקת הפרסים השנתית למוזיקה פופולרית הערב – בין מקבלי הפרסים: יהודית רביץ וזאב נחמה, נרקיס ונונו

מערכת ice | 
נונו (צילום יוטיוב)
הערב (רביעי) נערך טקס פרסי אקו''ם לשנת 2022, ובמסגרתו אקו''ם מעניקה פרסים לזוכות ולזוכים בקטגוריות שונות במוזיקה הפופולרית. פרס מפעל החיים הוענק ליהודית רביץ ולזאב נחמה, מלחינת השנה היא קרן פלס, אלבום השנה הוא "מזרח פרוע" של הראפר טונה, שיר השנה הולך לזמרת נרקיס על השיר "הולכת איתך", ותגלית השנה ע"ש ענבל פרלמוטר היא הזמרת נונו.

אמרה רביץ לכתבים לפני הטקס כי היא תשמח "לרצות להופיע". "הפסקתי כי 45 שנה הופעתי רצוף ואמרתי נראה איך זה להיות בלי הדרגות, להיות תרנגולת בלי נוצות", הוסיפה. "אני מתגעגעת לתחושה הפיזית של ההופעה כי יש שם משהו ששום דבר לא יחליף. אבל עד שמגיעים לזה, וכל הפחדים, רמת ההתרגשות שהלכה וגדלה עם השנים, הפחד נעשה יותר גדול. באיזשהו מקום הלחץ מונע (את החזרה לבמות), התרגשות כזו לא רציונאלית, זה די פסיכי לעלות לבמה".
בקטגוריית הפרסים המיוחדים, הוענקו שני פרסים על תרומה לתרבות הישראלית. אחד קיבל מאיר ראובני תחת הנימוק: "האחים ראובני החלו את דרכם בתחום הזמר המזרחי בתחילת שנות ה-70, עם הפקת אלבום לאביהו מדינה ובהמשך גם עמדו מאחורי מיטב האומנים – אהובה עוזרי, שימי תבורי, מרגלית צנעני ועוד. תרומתם לז'אנר המוזיקה הים תיכונית מהווה אבן דרך ליוצרים רבים בתחום".
הפרס השני הוענק ליוצר והמפיק יהודה עדר, "ממקימי בית הספר למוזיקה 'רימון' אשר טיפח דורות של מוזיקאים במוסד הלימודי. עדר אחראי על אין-ספור הפקות אולפן ובמה למיטב אומני ישראל במוזיקה".

זוכת פרס מפעל חיים, יהודית רביץ (אור גפן)
השיר המושמע ביותר הוא 'סיבת הסיבות' של ישי ריבו, פרס הישג השנה של אקו"ם ע"ש משה וילנסקי לשיר "הולכת איתך" של נרקיס. ינון יהל זכה בפרס מעבד השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה